Comment préparer, célébrer Pessa'h, la Fête des sans levain
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Comment préparer, célébrer Pessa'h, la Fête des sans levain
COMMENT PREPARER ET CELEBRER
PESSA'H ET LA FÊTE DES SANS LEVAIN ?
COMMENT PREPARER ET CELEBRER
PESSA'H ET LA FÊTE DES PAINS SANS LEVAIN ?
NE PAS PREPARER PESSA'H ET LA FÊTE DES PAINS SANS LEVAIN
UN SHABBAT HEBDOMADAIRE
DU VENDREDI SOIR AU SAMEDI SOIR
PESSA'H ET LA FÊTE DES SANS LEVAIN ?
COMMENT PREPARER ET CELEBRER
PESSA'H ET LA FÊTE DES PAINS SANS LEVAIN ?
NE PAS PREPARER PESSA'H ET LA FÊTE DES PAINS SANS LEVAIN
UN SHABBAT HEBDOMADAIRE
DU VENDREDI SOIR AU SAMEDI SOIR
Pessa'h arrive à grand pas, pour tous ceux qui vont se joindre à cette commémoration, ils prendront ce repas en prenant le pain matzah (sans levain), le vin et les herbes amères, ce même soir de la semaine où Yéhoshoua prit son dernier repas.
Savoir que le 1er Jour des sans levain du Mardi soir au coucher du soleil jusqu'au Mercredi soir après le coucher du soleil est un Jour chômé comme un Shabbat, ainsi que le dernier Jour de la Fête qui sera du lundi soir au coucher du soleil jusqu'au mardi soir après le coucher du soleil et savoir qu'il est interdit d'avoir du levain hametz et d'en consommer pendant les 7 Jours de la Fête.
MANGEONS-NOUS VRAIMENT LA PÂQUE
EN EXIL ET SANS LE TEMPLE ?
Rappelons que nous ne mangeons pas vraiment la Pâque car manger la Pâque signifie manger le Seh d'un an (boeuf ou bouc ou mouton) sacrifié à YHWH pour la Pâque.
Et ce sacrifice ne peut avoir lieu qu'à Jérusalem dans le Temple de YHWH comme nous le rappelle YHWH dans Sa Torah. Il est interdit par Elohim de sacrifier la Pâque ailleurs qu'à Jérusalem dans Son Temple.
Donc étant en exil et sans le Temple, nous commémorons la Pâque en nous rappelons notre sortie d'Egypte, par contre nous mangeons les pains sans levain qui sont ordonnés pour la Fête des pains sans levain, Jour de Pâque compris, et qui avec le vin lors du dernier repas de Pâque de notre Seigneur Yéhoshoua-Yéshoua, furent institués par Lui comme un Mémorial de son Sacrifice, le pain sans levain et le vin étant les symboles du Sacrifice de notre Seigneur Yéhoshoua-Yéshoua qui est l'accomplissement de la Pâque.
Le soir de Pâque on associe aussi les herbes amères (roquette, salade de pissenlit...) comme prescrites dans la Torah car ce que nous pouvons appliquer, nous nous devons de le faire.
Concernant le vin, avoir un vin rouge avec le sceau kasher ou bien vegan car le processus de fabrication des vins non kasher utilise parfois de la gelatine de porc ou un élément d'un poisson non-kasher ou s'il est impossible pour vous d'avoir un vin avec le sceau kasher ou vegan, utiliser du jus de raison rouge biologique.
CHASSER LE 'HAMETZ-LEVAIN
Le nettoyage de la maison va bientôt commencer, car comme Elohim l'ordonne, il nous faut enlever tout le 'Hametz (levain ou levure du pain) de nos maisons. La chasse aux miettes de pain levé va commencé, c'est d'ailleurs peut-être de là que vient l'expression "nettoyage du printemps".
Une astuce pour les restes de miettes et de pains levés et de 'hametz (levain ou levure), le donner aux oiseaux à l'extèrieur.
Il y a aussi un symbole, une image de nos vies où nous devons chasser le 'Hametz symbole du Péché, et cela demande aussi une volonté propre d'agir dans ce sens comme lorsque nous chassons le levain de nos maisons, mais nettoyer l'intèrieur de la coupe est souvent plus durs pour nous que de nettoyer l'extèrieur.
Nous nous épuisons très souvent, c'est pour cela qu'Elohim est là pour aider ceux qui veulent Lui plaire à faire le ménage dans leurs vies, avec l'aide du Souffle de Vie de Son Fils Unique Yéhoshoua-Yéshoua qui vit dans le coeur de ceux qui ont la Foi !
CUISINER SANS 'HAMETZ-LEVAIN
PREPARER LES MATZOTS
Il faut bien sûr, aussi préparer les Matzoth (pains sans levain), en préparer assez pour le soir de Pessa'h, le Mardi soir de Pâque mais aussi pour le lendemain Mercredi qui est le 15 Aviv premier jour des pains sans levain, car ce jour est un jour chômé soir du Mardi inclus. Du Mardi soir au Mercredi soir-Jour chômé.
Les jours qui suivent ne sont pas des jours chômés donc on peut cuisiner mais toujours sans levain ou levure, puis le dernier jour de la Fête sera aussi un jour chômé, préparer donc le repas la veille.
Voici un exemple de recette pour les Matzoth
(pains sans levain)
En vidéo :
https://youtu.be/nhRzoIcMo-o
voici la recette par écrit :
Ingrédients :
1 tasse ou 250 ML de farine
3 ou 4 pincées de sel
de l'eau
Mode de préparation :
Mettre la farine (complète) dans un récipient
ajouter le sel et remuer à la main
Puis ajouter de l'eau petit à petit en remuant à la main jusqu'à l'obtention d'une pâte collante
Puis pétrir et ajouter de la farine petit à petit pour que la pâte soit moins collante
Bien pétrir
Faire une boule de pâte
Couper cette boule de pâte en 4 parts égales
Faire 4 boules de pâte avec ces 4 morceaux
Aplatir une des boules avec le plat de la main
Etaler les 4 boules de pâtes très fines, le mieux est qu'elles soient le plus fines possible, voire transparente.
Mettre la poêle à chauffer thermostat 5
Badigeonner la poêle avec un papier imbibé d'huile
Attendre que la poêle soit bien chaude
Puis mettre le pain dans la poêle
Attendre que des cloques apparaissent et que la couleur de la pâte change passant du jaune clair au beige clair, puis tourner la pâte et attendre.
Regarder de temps en temps si le pain ne brûle pas puis retourner faire cette opération jusqu'à ce que le pain soit bien cuit.
La cuisson est importante car un pain qui ne serait pas assez cuit n'est pas très bon.
Un pain qui cuit bien gonfle par l'effet de l'air lorsqu'on le retourne.
Faire cuire ainsi les 4 Matzot puis mettre dans une assiette.
Ces Matsoth peuvent être cuites aussi au four mais elles seront craquantes.
Je précise que la fermentation en 18 minutes est une légende rabbinique, savoir que ce qui est interdit est le levain qui fait lever la pâte, et savoir que l'on n'obtient pas de levain en 18 minutes.
le hametz levain s'obtient au bout de 30 heures de fermentation (environ) du mélange d'un peu d'eau et de farine de céréales dans des bonnes conditions d'humidité et de température, par exemple, mettez un peu d'eau et de farine dans votre frigo et vous n'aurez aucune chance d'avoir du hamets. Il faut aussi le nourrir avec de la farine pendant plusieurs jours pour que celui-ci prenne bien et soit efficace pour une bonne levée.
Et ensuite concernant la contre-vérité rabbinique de dire ceci :
Bière, whisky, vodka, eau-de-vies et liqueurs sont aussi considérés comme hametz, là encore savoir qu'une fois la fermentation terminée le produit se transforme en alcool et n'est donc plus du hametz, sinon essayez de faire lever votre pain en versant du whisky, de la vodka ou de l'eau de vie et des liqueurs ou de la bière.
Il est en effet possible de faire du hametz avec la fermentation liquide de n'importe quel fruits et de faire lever du pain mais cela n'est plus possible lorsque la boisson est transformée en alcool, car bien sûr l'alcool n'est plus du hametz voilà pourquoi il est permis de boire du vin pour pessa'h et ce même si celui-ci n'est pas etiquetté "casher pour pessa'h" par contre comme je le dis choisir l'étiquette "casher" pour les raisons que j'ai évoqué dans une autre étude sur la fabrication du vin qui utilise des procédés non-casher avec des animaux non-cashers, mais rien avoir avec le hametz. Ils font à présent "du vin vegan" ce qui va aussi très bien, si vous ne pouvez pas vous procurer ni l'un ni l'autre, vous pouvez utiliser du jus de raison rouge biologique.
CONCERNANT LES HERBES AMERES
Je recommande comme salade la roquette ou feuilles de pissenlit qui sont particulièrement amères.
PRIERE DU SEDER
Remercier YHWH notre Elohim pour ce Seder de Pessa'h et pour toutes ses bénédictions qu'Il nous accorde là où nous sommes. Le remercier d'avoir libérer nos pères de la maison de servitude par son serviteur Moïse et Lui demander de nous soutenir aujourd'hui dans notre exil et notre servitude aux mains des nations afin de disposer le coeur des nations chez qui nous sommes en exil en notre faveur afin que nous puissions toujours suivre Sa Torah, ses Fêtes et ses Shabbats dans Son Shalom, jusqu'à ce que Vienne notre Libérateur Yéhoshoua pour nous ramener dans le territoire du Grand Israël quand Son Royaume sera venu sur terre.
Demander pardon à YHWH pour tous nos péchés et tous nos manquements et Le remercier de nous avoir donner Son Fils Bien-aimé pour répandre sur nous le sang de la Nouvelle Alliance par Amour pour nous.
Remercier notre Seigneur Yéhoshoua d'avoir donner Son Corps et Son Sang pour nous tous afin que nous soyons réconciliés avec Elohim.
LECTURES RECOMMANDEES
AVANT OU APRÈS LE SEDER DE PESSA'H
Lecture de notre Sortie d'Egypte dans le Livre
Torahique d'Exode du Chapitre 1 au Chapitre 15
http://sefertorahdelaseptante.blogspot.com/ncr/2013/04/shemothexode-chapitre-1-chapitres-1.html
Lecture du dernier repas de Yéhoshoua dans le texte des Evangiles et je recommande notamment la lecture du texte de Matthieu du texte Hébreu Shem Tov où il y a des détails que l'on ne retrouve pas dans le texte Grec, le voici :
Matthieu 26:17-30 (Shem Tov)
.וביום הראשון של חג המצות קרבו התלמידים לישוע לאמר אנה נכין לך אכילת הפסח
17 Et au jour premier de la hag hamatsoth (fête des pains sans levains), les talmidim (disciples) s'approchèrent de Yéshoua en disant: Où veux-tu manger le pessa'h (pâque)?
ויאמר להם לכו אל העיר לאיזה איש שידבנו לבו לעשות ואמרו לו כה אמר הרב זמני קרוב הוא עמך ויעשה פסח
.עם תלמידי
18 Et il leur dit: Allez à la ville vers un certain homme qui (aura) à coeur de contribuer pour le faire et dîtes-lui de cette manière: Le Rav (Maître) dit: Mon temps est proche de faire pessa'h (pâque) avec mes talmidim (disciples) et avec toi.
19 (Absence du verset 19)
.ויהי לעת ערב והוא יושב לשלחן עם י''ב תלמידיו
20 Et le temps du soir fût et il s'assit à la table avec ses douze talmidim (disciples)
.כאמר היו אוכלים אמר להם אומר אני לכם שאחד מכם ימסרני
21 Et quand ils mangeaient (Il) leur dit: Je vous dis que l'un de vous me livrera.
.ויתעצבו מאד ויאמרו לו כל אחד לאמר אדוני האני זה
22 Et ils furent très attristés et lui dirent chacun d'eux disant: Mon Adon (Seigneur), est-ce moi?
ויענ להם הטובל ידו עמי בקערה הוא ימכרני. וכולם היו אוכלים בקערה אחת. לכן לא הכירוהו שאלו הכירוהו
.השמידוהו
23 Et Il leur répondit: La main qui trempe avec la mienne dans le bol est celui qui trahit. Et chacun d'eux mangèrent dans le bol en même temps. Par conséquent (ils) ne le reconnurent pas car si (ils) l'avaient reconnu, (ils) l'auraient éliminé.
ויאמר להם ישוע אמתשבן האדם הולך ככתוב בו אוי לאדם ההוא אשר בשבילו בן אדם ימסר. טוב לושלא נולד
.לאיש ההוא
24 Et Yéshoua leur dit: Il est vrai que le Fils de l'Adam (Yéshoua) s'en va comme il est écrit sur lui, malheur à l'adam (l'homme) qui est celui qui par amour du fils d'Adam (l'homme) livre. Il (serait) bon à l'homme qui est celui-ci pour lui (de) n'être pas né.
(le 1er terme "Fils de l'Adam" ici désigne Yéhoshoua tandis que le 2ème terme de "fils d'Adam" dans ce verset désigne l'homme en règle générale)
.ויען יודא אשר מכרו ויאמר לו רבי האני זה ויאמר אתה דברת
25 Et pour cette raison, Yéhoudah qui trahissait lui dit: Ravi (mon Maître), est-ce moi? Et il dit: Tu as parlé (ou tu l'as dit).
.המה אוכלים ויקח ישוע לחם ויברך ויחלקהו ויתן לתלמידיו ויאמר קחו ואכלו זה הוא גופי
26 Ils mangeaient et Yéshoua prit le pain (sans levain) et Il le bénit et Il le partagea et Il le donna à ses talmidim (disciples) et il dit: Prenez, mangez-le, ceci est mon corps.
.ויקח את הכוס ויתן שבחים לאביו ויתן להם ויאמרשתו מזה כולכם
27 Et Il prit la coupe et Il donna les louanges à son Père et Il leur donna et Il dit: Buvez chacun de vous de ceci.
.זהו דמי מברית חדשה אשר ישפך בעבור הרבים לכפרת עונות
28 Ceci est le sang de l'Alliance Nouvelle qui est versé par grand amour pour l'expiation des péchés. (voir Yirémiyahou/Yérémie 31:31:34)
אומר אני לכם לא אשתה אני מכאן ואילך מפרי הגפן הזאת עד היום ההוא שאשתה אותו חדש עמכם במלכות
.שמים
29 Je vous dis: Je ne boirai pas à partir d'ici et par la suite du fruit de la vigne jusqu'au jour qui est celui où je le boirai nouveau avec vous dans le royaume des cieux.
.ויכלו ויצאו להר הזתים
30 Et l'ayant accompli (la Pâque), ils allèrent à la montagne des oliviers.
Je recommande aussi la lecture du seder décrit dans l'Evangile de Yo'hanan-Jean du chapitre 13 au chapitre 17 car nous avons les Paroles de notre Seigneur Yéhoshoua qui ne se trouvent pas dans les autres textes des Evangiles.
UN EXEMPLE DE LITURGIE DURANT LE SEDER
DE LA COMMEMORATION DE PESSA'H
Soit au début ou à la fin du repas, lire les Paroles du Seigneur Yéhoshoua dans un des textes des Evangiles et prendre un morceau de pain sans levain lorsqu'est lu à haute voix
"Prenez, mangez-le, ceci est mon corps."
et boire le vin lorsqu'est lu :
"Buvez chacun de vous de ceci. Ceci est le sang de l'Alliance Nouvelle qui est versé par grand amour pour l'expiation des péchés."
Prendre le repas avec les pains sans levain, et les herbes amères, repas qui doit rester végétarien donc qui peut-être accompagné d'autres sortes de légumes avec des sauces. Ce soir là, il est mieux de ne manger que des Matzoth et non par exemple des pâtes qui sont pourtant sans levain mais qui prennent la place des Matzoth et ce soir là, la Matzah (pain sans levain) doit rester le symbole qui domine ce repas tout particulier. Ne pas manger non plus de pâtisseries même sans levain lors du repas cérémoniel, elles peuvent être mangés après le repas cérémoniel, quand à la viande elle peut être mangée le lendemain car ce soir là la seule viande autorisée est le Sacrifice de Pessa'h offert sur l'Autel à Jérusalem et non une autre viande.
POURQUOI NE PAS MANGER DE VIANDE
DURANT LE SEDER DE PESSA'H EN EXIL
ET SANS LE TEMPLE DE JERUSALEM ?
Tout simplement car la seule viande le soir de Pessa'h est le Seh d'un an (mouton ou bouc ou boeuf) sacrifié à YHWH dans Son Temple. Mettre une autre viande kasher que celle qui est censée être sur la table de Pessa'h n'est tout simplement pas en accord avec ce que Pessa'h représente.
Pour le reste de la Fête en dehors du seder de Pessa'h, on peut bien sûr manger des viandes kasher, pâtes, riz, mais rien avec du levain, tout ce qui est alcool est aussi autorisé tant qu'il y a le sceau kasher ou vegan.
Des chants de louanges et d'adoration envers YHWH notre Roi et notre Machia'h et Seigneur Yéhoshoua-Yéshoua ont bien sûr toute leur place durant le Seder de Pessa'h ainsi que durant toute la Fête.
Voir Calendrier
http://calendrierdeyhwh.blogspot.com/ncr
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Apocalypse 14:12
"C'est ici la patience des saints, ce sont ici ceux qui gardent
Les Commandements d'Elohim, et La Foi de Yéhoshoua-Jésus."
Mon pseudo Ruth pour ceux qui veulent me nommer
Ruth Administratrice- Admin
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Date d'inscription : 22/10/2007
How to prepare and celebrate Pessah
HOW TO PREPARE AND CELEBRATE
PESSA'H AND THE FEAST OF UNLEAVENED BREAD?
NOT TO PREPARE PASSOVER AND THE FEAST OF UNLEAVENED BREAD
A WEEKLY SHABBAT
FROM FRIDAY EVENING TO SATURDAY EVENING
Pessa'h is coming up, for all those who will join in this commemoration, they will have this meal with matzah (unleavened) bread, wine and bitter herbs, on the same night of the week that Yehoshua had his last meal.
Knowing that the 1st Day of Unleavened from Tuesday evening at sunset until Wednesday evening after sunset is a non-working day like a Shabbat, as well as the last Day of the Feast which will be from Monday evening at sunset until Tuesday evening after sunset and knowing that it is forbidden to have hametz leaven and to eat it during the 7 Days of the Feast
DO WE REALLY EAT PASSOVER
IN EXILE AND WITHOUT THE TEMPLE?
Let's remember that we don't really eat Passover because eating Passover means eating the one year old Seh (ox or goat or sheep) sacrificed to YHWH for Passover.
And this sacrifice can only take place in Jerusalem in the Temple of YHWH as YHWH reminds us in His Torah. It is forbidden by Elohim to sacrifice the Passover elsewhere than in Jerusalem in His Temple.
So being in exile and without the Temple, we commemorate the Passover by remembering our exit from Egypt, on the other hand we eat the unleavened bread which is ordained for the Feast of Unleavened Bread, including the Passover Day, and which, together with the wine at the last Passover meal of our Lord Yehoshua-Yeshua, were instituted by Him as a Memorial of His Sacrifice, the unleavened bread and the wine being the symbols of the Sacrifice of our Lord Yehoshua-Yeshua which is the fulfillment of the Passover.
On the evening of Passover we also associate bitter herbs (arugula, dandelion salad...) as prescribed in the Torah because what we can apply, we must do.
Concerning the wine, to have a red wine with the kosher seal or vegan because the manufacturing process of the non-kosher wines sometimes uses pork gelatin or an element of a non-kosher fish or if it is impossible for you to have a wine with the kosher or vegan seal, to use organic red grape juice.
CHASING THE 'HAMETZ-LEAVEN
The cleaning of the house will soon begin, because as Elohim commands, we must remove all the 'Hametz (leaven or yeast from bread) from our homes. The hunt for the leavened bread crumbs will begin, which is perhaps where the expression "spring cleaning" comes from.
A tip for the leftover crumbs and leavened bread and 'hametz (leaven or yeast), give it to the birds outside.
There is also a symbol, an image of our lives where we have to drive out the 'Hametz symbol of sin, and it also requires a will of its own to do so as when we drive out the leaven from our homes, but cleaning the inside of the cup is often harder for us than cleaning the outside.
We often exhaust ourselves, that's why Elohim is there to help those who want to please Him to clean their lives, with the help of the Breath of Life of His Only Son Yehoshua-Yeshua who lives in the heart of those who have Faith!
COOKING WITHOUT 'HAMETZ-LEAVEN
PREPARING THE MATZOS
Of course, it is also necessary to prepare Matzoth (unleavened bread), to prepare enough for the evening of Pesach, Tuesday evening of Passover but also for the following Wednesday which is the 15th of Aviv, the first day of unleavened bread, because this day is a non-working day on Tuesday evening. From Tuesday night to Wednesday night - a holiday.
The following days are not days off so you can cook but still without leaven or yeast, then the last day of the holiday will also be a day off, so prepare the meal the day before.
Here is an example of a recipe for Matzoth
(unleavened bread)
In video :
https://youtu.be/nhRzoIcMo-o
Here is the recipe in writing:
Ingredients:
1 cup or 250 ML of flour
3 or 4 pinches of salt
water
Method of preparation:
Put the flour (wholemeal) in a bowl
add salt and stir by hand
Then add water little by little while stirring by hand until you get a sticky dough
Then knead and add flour little by little so that the dough is less sticky
Knead well
Make a ball of dough
Cut this dough ball into 4 equal parts
Make 4 balls of dough with these 4 pieces
Flatten one of the balls with the flat of your hand
Roll out the 4 balls of dough very thin, it is best if they are as thin as possible, even transparent.
Heat the pan to 5 degrees
Brush the pan with a paper soaked in oil
Wait until the pan is hot
Then put the bread in the pan
Wait until blisters appear and the color of the dough changes from light yellow to light beige
Then turn the dough and wait.
Watch from time to time if the bread does not burn, then go back to do this operation until the bread is well cooked.
The cooking is important because a bread that is not cooked enough is not very good.
A bread which is well cooked swells by the effect of the air when it is turned over.
Cook the 4 Matzot in this way and put them on a plate.
These Matzot can also be baked in the oven but they will be crunchy.
I specify that the fermentation in 18 minutes is a rabbinical legend, to know that what is prohibited is the leaven which makes the dough rise, and to know that one does not obtain leaven in 18 minutes.
The leavened hametz is obtained after 30 hours of fermentation (approximately) of the mixture of a little water and cereal flour in good conditions of humidity and temperature, for example, put a little water and flour in your fridge and you will have no chance to have hamets. You also need to feed it with flour for several days so that it sets well and is effective for a good rise.
And then concerning the rabbinical untruth of saying this:
Beer, whiskey, vodka, brandy and liquor are also considered hametz, again knowing that once fermentation is complete the product turns into alcohol and is therefore no longer hametz, otherwise try to make your bread rise by pouring whiskey, vodka or brandy and liquor or beer.
It is indeed possible to make hametz with the liquid fermentation of any fruit and to make bread rise, but this is no longer possible when the drink is transformed into alcohol, because of course alcohol is no longer hametz that is why it is permitted to drink wine for Passover even if it is not labeled "Kosher for Passover" but as I said choose the label "Kosher" for the reasons I mentioned in another study on the manufacture of wine that uses non-kosher processes with non-kosher animals, but nothing to do with the hametz They are now making "vegan wine" which is also fine, if you can't get either, you can use organic red grape juice.
ABOUT BITTER HERBS
I recommend arugula or dandelion leaves as a salad as they are particularly bitter.
SEDER PRAYER
Thank YHWH our Elohim for this Passover Seder and for all His blessings that He grants us where we are. To thank Him for liberating our fathers from the house of bondage through His servant Moses and to ask Him to sustain us today in our exile and bondage at the hands of the nations in order to dispose the hearts of the nations where we are in exile in our favor so that we may always follow His Torah, His Festivals and His Shabbats in His Shalom, until our Deliverer Yehoshua comes to bring us back to the territory of the Great Israel when His Kingdom will have come to the earth
To ask forgiveness to YHWH for all our sins and failures and to thank Him for giving us His Beloved Son to shed the blood of the New Covenant on us out of Love for us.
Thank our Lord Yehoshua for giving His Body and Blood for all of us so that we may be reconciled with Elohim.
RECOMMENDED READINGS
BEFORE OR AFTER THE PESSA'H SEDER
Reading of our Exodus from Egypt in the Torahic
Torahic Book of Exodus from Chapter 1 to Chapter 15
http://sefertorahdelaseptante.blogspot.com/ncr/2013/04/shemothexode-chapitre-1-chapitres-1.html
Reading of the last meal of Yehoshua in the text of the Gospels and I recommend in particular the reading of the text of Matthew of the Hebrew text Shem Tov where there are details which one does not find in the Greek text, here it is:
Matthew 26:17-30 (Shem Tov)
.וביום הראשון של חג המצות קרבו התלמידים לישוע לאמר אנה נכין לך אכילת הפסח
17 And on the first day of hag hamatsoth (feast of unleavened bread), the talmidim (disciples) came to Yeshua, saying, Where do you want to eat the pessa'h (Passover)?
ויאמר להם לכו אל העיר לאיזה איש שידבנו לעשות ואמרו לו כה אמר הרב זמני קרוב הוא עמך ויעשה פסח
.עם תלמידי
18 And he said to them, Go into the city to a certain man who (will) be willing to contribute to do so and tell him in this way, The Rav (Master) says, My time is near to make pessa'h (Passover) with my talmidim (disciples) and with you.
19 (Absence of verse 19)
.ויהי לעת ערב והוא יושב לשלחן עם י''ב תלמידיו
20 And the evening time was and he sat at the table with his twelve talmidim (disciples)
.כאמר היו אוכלים אמר להם אומר אני לכם שאחד מכם ימסרני
21 And when they were eating (He) said unto them, I say unto you, that one of you shall deliver me.
.ויתעצבו מאד ויאמרו לו כל אחד לאמר אדוני האני זה
22 And they were greatly grieved, and said to him every one of them, saying, My Adon (Lord), is it I?
ויענ להם הטובל ידו עמי בקערה הוא ימכרני
ויענ להם הטובל ידו עמי בקערה הוא ימכרני. וכולם היו אוכלים בקערה אחת. לכן לא הכירוהו שאלו הכירוהו
.השמידוהו
23 And He answered them, The hand that dips with mine into the bowl is the one who betrays. And each of them ate from the bowl at the same time. Therefore (they) did not recognize him, for if (they) had recognized him, (they) would have eliminated him.
ויאמר להם ישוע אמתשבן האדם הולך ככתוב בו אוי לאדם ההוא אשר בשבילו בן אדם ימסר. טוב לושלא נולד
.לאיש ההוא
24 And Yeshua said to them, It is true that the Son of Adam (Yeshua) is going away as it is written about him, woe to the adam (man) who is the one who for the sake of the son of Adam (man) delivers. It (would be) good to the man who is this for him (to) not be born.
(the 1st term "Son of Adam" here refers to Yehoshua while the 2nd term "son of Adam" in this verse refers to man in general)
.ויען יודא אשר מכרו ויאמר לו רבי האני זה ויאמר אתה דברת
25 And for this reason Yehudah, who was betraying, said unto him, Ravi (my Master), is it I? And he said, You have spoken (or said it).
.המה אוכלים ויקח ישוע לחם ויברך ויחלקהו ויתן לתלמידיו ויאמר קחו ואכלו זה הוא גופי
26 They were eating and Yeshua took the bread (unleavened) and He blessed it and He divided it and He gave it to His talmidim (disciples) and He said, Take, eat it, this is my body.
.ויקח את הכוס ויתן שבחים לאביו להם ויאמרשתו מזה כולכם
27 And He took the cup and He gave the praises to His Father and He gave to them and He said, Drink each of you of this.
.זהו דמי מברית חדשה אשר ישפך בעבור הרבים לכפרת עונות
28 This is the blood of the New Covenant which is shed out of great love for the expiation of sins. (see Yiremiyahu/Yeremiah 31:31:34)
אומר אני לכם לא אשתה אני מכאן ואילך מפרי הגפן הזאת עד היום ההוא שאשתה אותו חדש עמכם במלכות
.שמים
29 I say unto you, I will not drink from henceforth and hereafter of the fruit of the vine until that day which is when I shall drink it new with you in the kingdom of heaven.
.ויכלו ויצאו להר הזתים
30 And having fulfilled it (the Passover), they went to the Mount of Olives.
I also recommend reading the seder described in the Gospel of Yo'hanan-John from chapter 13 to chapter 17 because we have the Words of our Lord Yehoshua that are not found in the other texts of the Gospels.
AN EXAMPLE OF LITURGY DURING THE SEDER
OF THE PESSA'H COMMEMORATION
Either at the beginning or at the end of the meal, read the Words of the Lord Yehoshua from one of the texts of the Gospels and take a piece of unleavened bread when read aloud
"Take, eat it, this is my body."
and drink the wine when it is read:
"Drink each of you of this. This is the blood of the New Covenant which is shed out of great love for the atonement of sins."
Have the meal with unleavened bread, and bitter herbs, a meal that must remain vegetarian so it can be accompanied by other kinds of vegetables with sauces. That evening, it is better to eat only Matzoth and not, for example, pasta which is unleavened but which takes the place of Matzoth and that evening, the Matzah (unleavened bread) must remain the symbol that dominates this particular meal. Do not eat pastries either, even unleavened ones, during the ceremonial meal, they can be eaten after the ceremonial meal, while meat can be eaten the next day because on that evening the only meat allowed is the Passover Sacrifice offered on the Altar in Jerusalem and not any other meat.
WHY NOT EAT MEAT
DURING THE PASSOVER SEDER IN EXILE
AND WITHOUT THE TEMPLE OF JERUSALEM?
WHY YOU SHOULD NOT EAT MEAT
DURING THE PESSA'H SEDER IN EXILE
AND WITHOUT THE TEMPLE OF JERUSALEM?
Simply because the only meat on the evening of Pesach is the one year old Seh (sheep or goat or beef) sacrificed to YHWH in His Temple. Putting any other kosher meat than what is supposed to be on the Pesach table is simply not in keeping with what Pesach represents.
For the rest of the holiday outside of the Passover seder, one can of course eat kosher meats, pasta, rice, but nothing with leaven, anything alcoholic is also allowed as long as it has the kosher or vegan seal.
Songs of praise and adoration to YHWH our King and our Mashiach and Lord Yehoshua-Yeshua are of course permitted during the Pesach Seder and throughout the Festival.
See Calendar
http://calendrierdeyhwh.blogspot.com/ncr
PESSA'H AND THE FEAST OF UNLEAVENED BREAD?
NOT TO PREPARE PASSOVER AND THE FEAST OF UNLEAVENED BREAD
A WEEKLY SHABBAT
FROM FRIDAY EVENING TO SATURDAY EVENING
Pessa'h is coming up, for all those who will join in this commemoration, they will have this meal with matzah (unleavened) bread, wine and bitter herbs, on the same night of the week that Yehoshua had his last meal.
Knowing that the 1st Day of Unleavened from Tuesday evening at sunset until Wednesday evening after sunset is a non-working day like a Shabbat, as well as the last Day of the Feast which will be from Monday evening at sunset until Tuesday evening after sunset and knowing that it is forbidden to have hametz leaven and to eat it during the 7 Days of the Feast
DO WE REALLY EAT PASSOVER
IN EXILE AND WITHOUT THE TEMPLE?
Let's remember that we don't really eat Passover because eating Passover means eating the one year old Seh (ox or goat or sheep) sacrificed to YHWH for Passover.
And this sacrifice can only take place in Jerusalem in the Temple of YHWH as YHWH reminds us in His Torah. It is forbidden by Elohim to sacrifice the Passover elsewhere than in Jerusalem in His Temple.
So being in exile and without the Temple, we commemorate the Passover by remembering our exit from Egypt, on the other hand we eat the unleavened bread which is ordained for the Feast of Unleavened Bread, including the Passover Day, and which, together with the wine at the last Passover meal of our Lord Yehoshua-Yeshua, were instituted by Him as a Memorial of His Sacrifice, the unleavened bread and the wine being the symbols of the Sacrifice of our Lord Yehoshua-Yeshua which is the fulfillment of the Passover.
On the evening of Passover we also associate bitter herbs (arugula, dandelion salad...) as prescribed in the Torah because what we can apply, we must do.
Concerning the wine, to have a red wine with the kosher seal or vegan because the manufacturing process of the non-kosher wines sometimes uses pork gelatin or an element of a non-kosher fish or if it is impossible for you to have a wine with the kosher or vegan seal, to use organic red grape juice.
CHASING THE 'HAMETZ-LEAVEN
The cleaning of the house will soon begin, because as Elohim commands, we must remove all the 'Hametz (leaven or yeast from bread) from our homes. The hunt for the leavened bread crumbs will begin, which is perhaps where the expression "spring cleaning" comes from.
A tip for the leftover crumbs and leavened bread and 'hametz (leaven or yeast), give it to the birds outside.
There is also a symbol, an image of our lives where we have to drive out the 'Hametz symbol of sin, and it also requires a will of its own to do so as when we drive out the leaven from our homes, but cleaning the inside of the cup is often harder for us than cleaning the outside.
We often exhaust ourselves, that's why Elohim is there to help those who want to please Him to clean their lives, with the help of the Breath of Life of His Only Son Yehoshua-Yeshua who lives in the heart of those who have Faith!
COOKING WITHOUT 'HAMETZ-LEAVEN
PREPARING THE MATZOS
Of course, it is also necessary to prepare Matzoth (unleavened bread), to prepare enough for the evening of Pesach, Tuesday evening of Passover but also for the following Wednesday which is the 15th of Aviv, the first day of unleavened bread, because this day is a non-working day on Tuesday evening. From Tuesday night to Wednesday night - a holiday.
The following days are not days off so you can cook but still without leaven or yeast, then the last day of the holiday will also be a day off, so prepare the meal the day before.
Here is an example of a recipe for Matzoth
(unleavened bread)
In video :
https://youtu.be/nhRzoIcMo-o
Here is the recipe in writing:
Ingredients:
1 cup or 250 ML of flour
3 or 4 pinches of salt
water
Method of preparation:
Put the flour (wholemeal) in a bowl
add salt and stir by hand
Then add water little by little while stirring by hand until you get a sticky dough
Then knead and add flour little by little so that the dough is less sticky
Knead well
Make a ball of dough
Cut this dough ball into 4 equal parts
Make 4 balls of dough with these 4 pieces
Flatten one of the balls with the flat of your hand
Roll out the 4 balls of dough very thin, it is best if they are as thin as possible, even transparent.
Heat the pan to 5 degrees
Brush the pan with a paper soaked in oil
Wait until the pan is hot
Then put the bread in the pan
Wait until blisters appear and the color of the dough changes from light yellow to light beige
Then turn the dough and wait.
Watch from time to time if the bread does not burn, then go back to do this operation until the bread is well cooked.
The cooking is important because a bread that is not cooked enough is not very good.
A bread which is well cooked swells by the effect of the air when it is turned over.
Cook the 4 Matzot in this way and put them on a plate.
These Matzot can also be baked in the oven but they will be crunchy.
I specify that the fermentation in 18 minutes is a rabbinical legend, to know that what is prohibited is the leaven which makes the dough rise, and to know that one does not obtain leaven in 18 minutes.
The leavened hametz is obtained after 30 hours of fermentation (approximately) of the mixture of a little water and cereal flour in good conditions of humidity and temperature, for example, put a little water and flour in your fridge and you will have no chance to have hamets. You also need to feed it with flour for several days so that it sets well and is effective for a good rise.
And then concerning the rabbinical untruth of saying this:
Beer, whiskey, vodka, brandy and liquor are also considered hametz, again knowing that once fermentation is complete the product turns into alcohol and is therefore no longer hametz, otherwise try to make your bread rise by pouring whiskey, vodka or brandy and liquor or beer.
It is indeed possible to make hametz with the liquid fermentation of any fruit and to make bread rise, but this is no longer possible when the drink is transformed into alcohol, because of course alcohol is no longer hametz that is why it is permitted to drink wine for Passover even if it is not labeled "Kosher for Passover" but as I said choose the label "Kosher" for the reasons I mentioned in another study on the manufacture of wine that uses non-kosher processes with non-kosher animals, but nothing to do with the hametz They are now making "vegan wine" which is also fine, if you can't get either, you can use organic red grape juice.
ABOUT BITTER HERBS
I recommend arugula or dandelion leaves as a salad as they are particularly bitter.
SEDER PRAYER
Thank YHWH our Elohim for this Passover Seder and for all His blessings that He grants us where we are. To thank Him for liberating our fathers from the house of bondage through His servant Moses and to ask Him to sustain us today in our exile and bondage at the hands of the nations in order to dispose the hearts of the nations where we are in exile in our favor so that we may always follow His Torah, His Festivals and His Shabbats in His Shalom, until our Deliverer Yehoshua comes to bring us back to the territory of the Great Israel when His Kingdom will have come to the earth
To ask forgiveness to YHWH for all our sins and failures and to thank Him for giving us His Beloved Son to shed the blood of the New Covenant on us out of Love for us.
Thank our Lord Yehoshua for giving His Body and Blood for all of us so that we may be reconciled with Elohim.
RECOMMENDED READINGS
BEFORE OR AFTER THE PESSA'H SEDER
Reading of our Exodus from Egypt in the Torahic
Torahic Book of Exodus from Chapter 1 to Chapter 15
http://sefertorahdelaseptante.blogspot.com/ncr/2013/04/shemothexode-chapitre-1-chapitres-1.html
Reading of the last meal of Yehoshua in the text of the Gospels and I recommend in particular the reading of the text of Matthew of the Hebrew text Shem Tov where there are details which one does not find in the Greek text, here it is:
Matthew 26:17-30 (Shem Tov)
.וביום הראשון של חג המצות קרבו התלמידים לישוע לאמר אנה נכין לך אכילת הפסח
17 And on the first day of hag hamatsoth (feast of unleavened bread), the talmidim (disciples) came to Yeshua, saying, Where do you want to eat the pessa'h (Passover)?
ויאמר להם לכו אל העיר לאיזה איש שידבנו לעשות ואמרו לו כה אמר הרב זמני קרוב הוא עמך ויעשה פסח
.עם תלמידי
18 And he said to them, Go into the city to a certain man who (will) be willing to contribute to do so and tell him in this way, The Rav (Master) says, My time is near to make pessa'h (Passover) with my talmidim (disciples) and with you.
19 (Absence of verse 19)
.ויהי לעת ערב והוא יושב לשלחן עם י''ב תלמידיו
20 And the evening time was and he sat at the table with his twelve talmidim (disciples)
.כאמר היו אוכלים אמר להם אומר אני לכם שאחד מכם ימסרני
21 And when they were eating (He) said unto them, I say unto you, that one of you shall deliver me.
.ויתעצבו מאד ויאמרו לו כל אחד לאמר אדוני האני זה
22 And they were greatly grieved, and said to him every one of them, saying, My Adon (Lord), is it I?
ויענ להם הטובל ידו עמי בקערה הוא ימכרני
ויענ להם הטובל ידו עמי בקערה הוא ימכרני. וכולם היו אוכלים בקערה אחת. לכן לא הכירוהו שאלו הכירוהו
.השמידוהו
23 And He answered them, The hand that dips with mine into the bowl is the one who betrays. And each of them ate from the bowl at the same time. Therefore (they) did not recognize him, for if (they) had recognized him, (they) would have eliminated him.
ויאמר להם ישוע אמתשבן האדם הולך ככתוב בו אוי לאדם ההוא אשר בשבילו בן אדם ימסר. טוב לושלא נולד
.לאיש ההוא
24 And Yeshua said to them, It is true that the Son of Adam (Yeshua) is going away as it is written about him, woe to the adam (man) who is the one who for the sake of the son of Adam (man) delivers. It (would be) good to the man who is this for him (to) not be born.
(the 1st term "Son of Adam" here refers to Yehoshua while the 2nd term "son of Adam" in this verse refers to man in general)
.ויען יודא אשר מכרו ויאמר לו רבי האני זה ויאמר אתה דברת
25 And for this reason Yehudah, who was betraying, said unto him, Ravi (my Master), is it I? And he said, You have spoken (or said it).
.המה אוכלים ויקח ישוע לחם ויברך ויחלקהו ויתן לתלמידיו ויאמר קחו ואכלו זה הוא גופי
26 They were eating and Yeshua took the bread (unleavened) and He blessed it and He divided it and He gave it to His talmidim (disciples) and He said, Take, eat it, this is my body.
.ויקח את הכוס ויתן שבחים לאביו להם ויאמרשתו מזה כולכם
27 And He took the cup and He gave the praises to His Father and He gave to them and He said, Drink each of you of this.
.זהו דמי מברית חדשה אשר ישפך בעבור הרבים לכפרת עונות
28 This is the blood of the New Covenant which is shed out of great love for the expiation of sins. (see Yiremiyahu/Yeremiah 31:31:34)
אומר אני לכם לא אשתה אני מכאן ואילך מפרי הגפן הזאת עד היום ההוא שאשתה אותו חדש עמכם במלכות
.שמים
29 I say unto you, I will not drink from henceforth and hereafter of the fruit of the vine until that day which is when I shall drink it new with you in the kingdom of heaven.
.ויכלו ויצאו להר הזתים
30 And having fulfilled it (the Passover), they went to the Mount of Olives.
I also recommend reading the seder described in the Gospel of Yo'hanan-John from chapter 13 to chapter 17 because we have the Words of our Lord Yehoshua that are not found in the other texts of the Gospels.
AN EXAMPLE OF LITURGY DURING THE SEDER
OF THE PESSA'H COMMEMORATION
Either at the beginning or at the end of the meal, read the Words of the Lord Yehoshua from one of the texts of the Gospels and take a piece of unleavened bread when read aloud
"Take, eat it, this is my body."
and drink the wine when it is read:
"Drink each of you of this. This is the blood of the New Covenant which is shed out of great love for the atonement of sins."
Have the meal with unleavened bread, and bitter herbs, a meal that must remain vegetarian so it can be accompanied by other kinds of vegetables with sauces. That evening, it is better to eat only Matzoth and not, for example, pasta which is unleavened but which takes the place of Matzoth and that evening, the Matzah (unleavened bread) must remain the symbol that dominates this particular meal. Do not eat pastries either, even unleavened ones, during the ceremonial meal, they can be eaten after the ceremonial meal, while meat can be eaten the next day because on that evening the only meat allowed is the Passover Sacrifice offered on the Altar in Jerusalem and not any other meat.
WHY NOT EAT MEAT
DURING THE PASSOVER SEDER IN EXILE
AND WITHOUT THE TEMPLE OF JERUSALEM?
WHY YOU SHOULD NOT EAT MEAT
DURING THE PESSA'H SEDER IN EXILE
AND WITHOUT THE TEMPLE OF JERUSALEM?
Simply because the only meat on the evening of Pesach is the one year old Seh (sheep or goat or beef) sacrificed to YHWH in His Temple. Putting any other kosher meat than what is supposed to be on the Pesach table is simply not in keeping with what Pesach represents.
For the rest of the holiday outside of the Passover seder, one can of course eat kosher meats, pasta, rice, but nothing with leaven, anything alcoholic is also allowed as long as it has the kosher or vegan seal.
Songs of praise and adoration to YHWH our King and our Mashiach and Lord Yehoshua-Yeshua are of course permitted during the Pesach Seder and throughout the Festival.
See Calendar
http://calendrierdeyhwh.blogspot.com/ncr
_________________
Apocalypse 14:12
"C'est ici la patience des saints, ce sont ici ceux qui gardent
Les Commandements d'Elohim, et La Foi de Yéhoshoua-Jésus."
Mon pseudo Ruth pour ceux qui veulent me nommer
Ruth Administratrice- Admin
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Date d'inscription : 22/10/2007
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