Shavouoth-Pentecôte du blé Dimanche 4 Juin 2023
Forum Juif et Israelite Nazareen - Suiveurs de YHWH - Torah et Yeshoua :: Foi Nazaréenne Juive et Israélite :: Torah תּוֹרָה et Hen חן
Page 1 sur 1
Shavouoth-Pentecôte du blé Dimanche 4 Juin 2023
Shavouoth-Pentecôte
Prémices du blé - Jour de l'Alliance
Dimanche 4 Juin 2023
Selon le Véritable Calendrier Solaire
Torahique trouvé à Qumran
Jour chômé comme le Shabbat hebdomadaire
du samedi soir au coucher du soleil jusqu'au
dimanche soir après le coucher du soleil
Prémices du blé - Jour de l'Alliance
Dimanche 4 Juin 2023
Selon le Véritable Calendrier Solaire
Torahique trouvé à Qumran
Jour chômé comme le Shabbat hebdomadaire
du samedi soir au coucher du soleil jusqu'au
dimanche soir après le coucher du soleil
Ce Jour tombe toujours le 15 du 3ème Mois un dimanche.
Mais avant de parler en détail de ce Jour Saint et Béni, rappellons pour ceux qui l'ignorent quel est le Véritable décompte de Shavouoth-Pentecôte selon le Véritable Calendrier Torahique.
Le décompte de Shavouoth-Pentecôte commence le jour des prémices de l'orge, le lendemain de la semaine après la semaine de la Fête des Pains sans levain, le lendemain du Shabbat donc un dimanche-premier jour de la semaine, nous comptons donc 50 jours c'est à dire 7 semaines, puis c'est un Jour Chômé que nous nommons Shavouoth-Pentecôte qui tombe toujours un 15 du 3ème mois. Ce jour là c'est les prémices du blé.
Jusque là, tout est clair.
Mais ce qui est ignoré, c'est que les Juifs de Qumran continuaient le décompte de 50 jours après ce 15 du 3ème Mois, en effet, ils comptaient encore 50 Jours c'est à dire 7 semaines, et c'était de nouveau Shavouoth-Pentecôte pusique rappelons que Shavouoth signifie "Semaines" et Pentecôte "50 ème Jour", mais il s'agissait alors des prémices du vin, puis ils comptaient de nouveau 50 Jours soit 7 semaines, puis c'était de nouveau Shavouoth-Pentecôte et c'était les prémices de l'huile.
Ce qui va de soit quand nous lisons la Torah comme vous allez le voir. Car Elohim a dit de lui offrir les prémices de tout ce qui pousse, mais il est un fait avéré que les premiers raisins ne poussent pas le même mois que les premiers blés tout comme les premiers blés ne poussent pas dans le même mois que les premiers épis d'orge tout comme les prémices des olives ne poussent pas dans le même mois de tous les autres prémices.
Je pense que vous devez mieux comprendre à présent :)
Tout ce décompte est clairement expliqué dans la Sainte Torah du Temple. Pour ceux qui veulent vérifier, regarder au chapitre 6 de la Torah du Temple au lien indiqué ci-dessous :
http://rouleaudutemple.blogspot.com/ncr
La Fête des prémices ou premiers fruits autrement dit la Fête des 7 semaines ou des 50 jours, s'étale en réalité jusqu'à la fin du 6ème Mois.
Mais continuons en scrutant les Kadoshim Ketouvim (Saintes Ecritures) pour voir si ce que je dis est vrai ou non.
Lisons d'abord dans la Torah du Lévitique.
Torah-Lévitique 23:10-11 (Septante)
Parle aux fils d'Israël, et dis-leur : Lorsque vous serez entrés en la terre que Je vous donne, et que vous ferez la moisson, vous apporterez au sacrificateur une poignée, comme prémices de votre moisson. Et il présentera la poignée à YHWH, afin qu'il l'accepte pour vous ; le sacrificateur la presentera dès le lendemain de la première (semaine).
Torah-Lévitique 23:10-11 (Massorétique)
Parle aux enfants d'Israël et dis-leur: quand vous serez arrivés dans le pays que je vous accorde, et que vous y ferez la moisson, vous apporterez un ômer עֹמֶר des prémices de votre moisson au pontife, lequel balancera cet ômer devant YHWH, pour vous le rendre propice; c'est le lendemain du Shabbat que le pontife le balancera.
Il est question dans ce passage du Lévitique d'une unité de mesure du grain. Concernant les unités de mesure du vin et de l'huile offerts pour les prémices, cela est indiqué dans la Torah du Temple.
Puis un peu plus loin dans ce même passage nous lisons :
Torah-Lévitique 23:15-16
Et, à partir du lendemain du shabbat, jour ou vous présenterez la poignée de prémices, vous compterez sept semaines complètes.
Jusqu'au lendemain de la dernière semaine, vous aurez compté cinquante jours ; et vous offrirez à YHWH un sacrifice nouveau
Continuons en ayant bien tout cela en tête avec la Torah des Nombres.
Torah-Nombres 28:26 (Septante)
Et le jour des prémices, lorsque vous offrirez à YHWH le nouveau sacrifice des semaines, ce jour sera saint et célèbre pour vous ; vous ne ferez aucune oeuvre servile.
Avec la compréhension telle que je l'ai énnoncée plus haut, ce passage se lit sous un jour nouveau, nous voyons que chaque jour des prémices est en réalité un Jour Chômé.
Donc, le Jour des prémices de l'orge après la Fête des pains sans levain est un Jour Chômé, puis 50 jours après, le Jour des prémices du blé est aussi un Jour Chômé, c'est en ce Jour qu'Elohim fait Alliance, puis 50 jours après, le Jour des prémices du vin est aussi un Jour Chômé, puis 50 jours après, le Jour des prémices de l'huile d'olive est un Jour Chômé. C'est ici ce que nous dit explicitement le texte de la Torah et c'est ainsi que les Juifs de Qumran suivaient Shavouoth qui signifie "Semaines" comme nous l'indiquent les manuscrits trouvés à Qumran.
Voici ce que dit la Torah clairement sur les prémices ou premiers fruits.
Torah-Exode 22:28 (Septante)
Tu ne différeras point l'offrande des prémices de tes aires et de tes pressoirs ; tu me donneras les premiers-nés de tes fils.
ici on voit clairement qu'Elohim fait aussi mention des prémices du vin, notons cette évidence que les premiers fuits du vin ne peuvent être issus que des premiers raisins qui viennent de la vendange.
continuons, Elohim va dire à Moïse que toutes les prémices - premiers fruits de la terre qui Lui sont consacrés reviennent aux sacrificateurs, voir ci-dessous
Torah-Nombres 18:8-13 (Septante)
Et YHWH parla à Moïse et à Aaron, disant : Voici, Je vous ai donné la garde de toutes les prémices qui me sont consacrées par les fils d'Israël ; Je les ai données à toi, et après toi, à tes fils pour honoraires, par une loi perpétuelle.
Et telle sera votre part des choses saintes, des choses consacrées, des oblations, des dons, des sacrifices, des victimes pour le délit ou pour le peché : Tout ce qui m'est consacré des choses saintes, sera pour toi et tes fils.
Vous les mangerez en lieu très-saint, toi et tes fils, les mâles seulement ; ce sera pour toi chose sainte.
Vous aurez encore les prémices de tous les dons, de toutes les offrandes des fils d'Israël ; Je les donne à toi, à tes fils et à tes filles, par une loi perpétuelle ; toute âme
pure en ta famille les mangera.
Toutes prémices d'huile, toutes prémices de vin et de pain, toutes prémices qu'ils auront offertes à YHWH, Je vous les donne. Les premiers fruits de leurs champs, qu'ils apporteront à YHWH, seront pour toi ; toute âme pure en ta maison en mangera.
continuons...
Torah-Deutéronome 18:3-5 (Septante)
Et voici la Torah pour les sacrificateurs, concernant les offrandes du peuple et les sacrifices des veaux ou des brebis : Tu donneras au sacrificateur l'épaule, les joues et la poitrine.
Et les prémices de ton grain de ton vin, de ton huile ; tu lui donneras aussi les prémices des rejetons de tes menus troupeaux. Parce que YHWH Elohim l'a choisi, entre toutes les tribus, pour qu'il se tienne devant YHWH Elohim, pour qu'il exerce le sacerdoce, pour que lui et ses fils bénissent en son Nom le peuple d'lsraël.
Nous avons clairement mentionné les prémices du grain, du vin et de l'huile mais les prémices du vin et de l'huile n'ont absolument pas lieu au même moment que les prémices du grain comme n'importe quel agriculteur le dirait et comme cela est bien décrit dans le calendrier comme le suivaient les Juifs de Qumran.
Autre point qu'il faut comprendre, ce qui est brûlé sur l'autel pour Elohim concernant les produits de la terre ne peuvent être que des grains rôtis et sans levain et sans miel, tandis que les prémices de tout étaient offert par élévation par le sacrificateur devant Elohim, ensuite les sacrificateurs consommaient ces prémices des autres fruits offerts à YHWH.
Le Jour de l'Alliance
Ce Jour de Shavouoth-Pentecôte des prémices du blé est un Jour particulier et il y a tant à dire sur ce Jour que le Christianisme a repris à son compte sans même en connaître les profondes richesses.
Découvrons donc ces profondes richesses.
Dans le Livre des Jubilés nous avons clairement la date des prémices du blé qui tombe le 15 du 3ème Mois, le 15 étant le milieu du Mois.
Et cette date de Shavouoth-Pentecôte revient de manière récurente dans tout le Livre des Jubilés qui se situe au temps des Patriarches comme étant la date où YHWH fit Alliance avec Abraham, Isaac et Jacob, le 3ème mois étant aussi lié à l'alliance établie par Elohim au temps de Noé.
Commençons par Noé, car c'est avec Lui que commence l'évocation de la Fête de Shavouoth-Pentecôte nommée aussi la Fête des Semaines ou Fête des Premiers Fruits.
YHWH fit alliance avec Noé le 1er du 3ème mois.
Shavouoth-Pentecôte fut instituée pour se souvenir de cette alliance éternelle établie avec Noé et ses fils (l'humanité), ce passage ne mentionne pas le 15 qui sera spécifiquement mentionné plus loin dans le Livre des Jubilés.
Torah-Jubilés 6:1-20
1 Et à la tête du 3e mois, il sortit de l’arche et construisit un autel sur cette montagne et il fit expiation pour la terre.
2 Il prit un petit et fit expiation par son sang pour toute la faute terrestre, car toute chose qui y était fut détruite sauf ceux qui étaient dans l’arche avec Noah.
3 Et il déposa la graisse sur l’autel et il prit un bœuf et une chèvre et un mouton et des petits et du sel et une tourterelle et une jeune colombe et déposa sur l’autel un sacrifice au feu et versa dessus une offrande mélangée d’huile et l’aspergea de vin et couvrit le tout d’encens, ce qui fit monter une bonne odeur acceptable devant (YHWH).
4 Et (YHWH) sentit la bonne odeur et Il fit une alliance avec lui, qu’il n’y aurait plus jamais de déluge pour détruire la terre ; que durant tous les jours de la terre, semailles et récolte ne cesseront jamais, froid et chaud et été et hiver et jour et nuit ne changeront pas leur ordre et ne cesseront jamais.
5 Et Il dit : Et toi, augmente-toi et multiplie sur la terre et tu deviendras beaucoup sur elle et tu seras une bénédiction sur elle. J’inspirerai la crainte de toi et la terreur de toi à toute chose qui est sur terre et dans l’eau.
6 Et voici, Je t’ai donné toutes bêtes et toutes choses ailées et tout ce qui bouge sur la terre et le poisson dans les eaux et toutes choses en nourriture comme les herbes vertes ; Je t’ai donné toutes choses en nourriture mais la chair avec la vie, avec le sang, tu n’en mangeras pas, car la vie de toute chair est dans le sang, sinon les vies te seront réclamées de ton sang.
7 De la main de tout homme, de la main de toute [bête] je réclamerai le sang de l’homme. Qui répandra le sang humain, par l’homme son sang sera épandu, car à l’image d'Elohim Il fit l’homme. Et toi, augmente-toi et multiplie sur la terre.
8 Et dans ce mois Noah et ses fils jurèrent qu’ils ne mangeraient aucun sang qui soit de toute chair et il fit une alliance devant (YHWH) Elohim à jamais pour toutes les générations de la terre.
9 Il vous parla qu’à ce sujet tu fasses une alliance avec les enfants d’Israël par un serment dans ce mois sur la montagne et que vous deviez asperger du sang sur eux à cause de toutes les paroles de l’alliance que (YHWH) fit avec eux pour toujours.
10 Et ce témoignage est écrit te concernant que tu dois observer cela en permanence, qu’en aucun jour tu ne manges aucun sang de bêtes ou d’oiseaux ou bétail durant tous tes jours sur la terre.
11 Et l’homme qui mange du sang de bête ou de bétail ou d’oiseaux durant tous les jours de la terre, lui et sa semence seront déracinés du pays.
12 Et ordonne aux enfants d’Israël de ne pas manger de sang afin que leurs noms et leur semence puissent être devant (YHWH) notre Elohim en permanence. Et il n’y a pas de limite de jours pour cette loi, car elle est à toujours.
13 Ils observeront cela pour leurs descendances afin qu’ils puissent continuer d’implorer de ta part avec du sang sur l’autel chaque jour. Et au moment du matin et du soir ils chercheront l’absolution devant (YHWH) de ta part en perpétuité afin qu’ils la conservent et ne soient pas déracinés.
14 Et il donna un signe à Noah et ses fils qu’il n’y aurait plus de déluge sur la terre ; Il plaça son arc dans la nuée comme signe de l’alliance éternelle qu’il n’y aura plus de déluge sur la terre pour la détruire, tous les jours de la terre.
15 Pour cette raison il fut ordonné et écrit sur les tablettes célestes qu’ils doivent célébrer dans ce mois la Fête des semaines une fois par année, pour renouveler l’alliance chaque année.
16 Et cette fête était entièrement célébrée au ciel du jour de la création aux jours de Noah, 26 jubilés et 5 semaines d’années.
17 Et Noah et ses fils l’observèrent 7 jubilés et une semaine d’années jusqu’à la mort de Noah. Et du jour de la mort de Noah ses fils l’abolirent et mangèrent du sang jusqu’aux jours d’Abraham.
18 Mais Abraham l’observa et Isaac et Jacob et ses enfants l’observèrent dans leurs jours. Et les enfants d’Israël l’oublièrent dans leurs jours jusqu’à ce que tu le célèbres de nouveau sur cette montagne.
19 Et commande aux enfants d’Israël d’observer cette fête dans toutes leurs générations comme un commandement pour eux : une fois par année dans ce mois ils célèbreront la fête, car c’est la Fête des semaines et la Fête des premiers-fruits ; cette fête est double et d’une double nature comme il est écrit et gravé à ce sujet.
20 Célèbre-la, car J’ai écrit dans le Livre de la première Torah ce que j’ai écrit pour toi, que vous devez la célébrer en sa saison une fois par année et Je t’ai expliqué ses sacrifices que les enfants d’Israël doivent se rappeler et qu’ils doivent la célébrer à travers leurs générations un jour par année dans ce mois.
Je vous laisse deviner quel est le mois de l'année le plus propice aux arc-en-ciels ?
Il s'agit du 3ème mois de l'année Biblique aux alentours de fin Mai jusqu'à fin Juin.
Notez que Moïse monta sur la montagne le 16 du 3ème mois le lendemain de Shavouoth-Pentecôte comme cela est mentionné au premier chapitre des Jubilés, Shavouoth Pentecôte du blé est donc aussi lié à l'Alliance de la Sainte Torah donnée par YHWH notre Elohim.
Torah-Jubilés 1:1-4
1 Et cela arriva le 16e jour du 3e mois dans la 1e année de l'exode des enfants d’Israël hors d’Égypte, (YHWH) parla à Moïse disant : Monte vers moi sur le mont et Je te donnerai la Torah et le Commandement que J’ai écrits sur deux tables de pierre afin que tu leur enseignes.
2 Et Moïse monta sur le mont d'Elohim et la gloire de (YHWH) se plaça sur le mont Sinaï et un nuage le recouvrit 6 jours.
3 Et du haut du mont, le 7e jour Il appela Moïse du milieu du nuage et l’apparence de la gloire de (YHWH) était comme une flamme de feu.
4 Et Moïse fut sur le mont 40 jours et 40 nuits et Elohim lui apprit la partition de toutes les dates de la Torah et du Témoignage, l’histoire la plus avancée et la plus reculée,
Continuons à présent avec Abraham où nous allons voir la date précise du 15 (milieu du mois) de Shavouoth citée dans le 3ème mois et que c'est en ce jour précis que YHWH fit Alliance avec Abraham.
Torah-Jubilés 14
1 Après ces choses, dans la 4e année de cette semaine, à la tête du 3e mois, la parole de (YHWH) vint à Abram dans un rêve disant : Ne crains pas Abram, je suis ton défenseur et ta récompense sera extrêmement grande.
2 Et il dit : (YHWH), Seigneur, que me donneras-tu voyant que Je vais sans enfant, et le fils de Maseq, le fils de mon serviteur, est le dammasekite Eliezer ; il sera mon héritier et à moi tu n’as donné aucune semence.
3 Et Il lui dit : – Cet [homme] ne sera pas ton héritier mais ton héritier sera celui qui viendra de tes propres entrailles.
4 Et Il l’amena dehors en avant et lui dit : Regarde vers le ciel et compte les étoiles si tu es capable de les compter.
5 Et il regarda vers le ciel et considéra les étoiles. Et il lui dit : Ainsi sera ta semence.
6 Et il crut (YHWH) et cela lui fut imputé en justice.
7 Et il lui dit : Je suis (YHWH) qui t’a apporté d’Ur en Chaldée pour te donner le pays de Canaan pour le posséder à toujours, et je serai ton Elohim pour toi et ta semence après toi.
8 Et il dit : (YHWH), Seigneur, comment saurais-je que j’[en] hériterai ?
9 Et Il lui dit : Amène-moi une génisse de 3 ans et une chèvre de 3 ans et un mouton de 3 ans et une tourterelle et un pigeon.
10 Et il prit tout cela dans le milieu du mois et comme il habitait au chêne de Mamre qui est près d’Hebron, il construisit là un autel et sacrifia tout cela et il versa leur sang sur l’autel et les sépara par le milieu et les mit l’un par-dessus l’autre, mais il ne sépara pas les oiseaux.
11 Et les oiseaux s’abattirent sur les morceaux et Abram les en chassa et ne permit pas que les oiseaux y touchent.
12 Et cela arriva quand le soleil se couchait et qu’une extase tomba sur Abram et voici, une horreur de grande noirceur tomba sur lui, et il fut dit à Abram : Sache pour certain que ta semence sera comme un étranger dans la terre [qui n’est] pas la leur et ils les prendront en esclavage et les affligeront pendant 400 années.
13 Et Je jugerai aussi la nation pour qui ils seront en esclavage et après cela ils en sortiront avec beaucoup de biens et ils retourneront de ce côté-ci dans la 4e génération seulement, car l’iniquité des amorites n’est pas encore complète.
14 Et tu iras vers tes pères en paix et seras enterré à un bon âge avancé.
15 Et il se réveilla de son sommeil et se leva et le soleil s’était couché et il y avait une flamme et voici, une fournaise était fumante et une flamme de feu passait entre les morceaux.
16 Et en ce jour (YHWH) fit une alliance avec Abram en disant : À ta semence je donnerai cette terre, de la rivière d’Égypte jusqu’à la Grande mer, la rivière Euphrate, les kenites, les kenizzites, les kadmonites, les perizzites et les rephaim, les phakorites et les hivites et les amorites et les canaanites et les girgashites et les jébusites.
17 Et la journée passait et Abram offrit les morceaux et les oiseaux et leurs offrandes de fruit et leurs offrandes de boisson et le feu les dévora.
18 Et en ce jour nous fîmes une alliance avec Abram comme nous avons fait alliance avec Noah dans ce mois et Abram renouvela pour lui-même la fête et l’ordonnance pour toujours.
19 Et Abram se réjouit et fit connaître toutes ces choses à Saraї sa femme et il crut qu’il aurait une semence mais elle n’enfanta pas.
20 Et Saraї conseilla son mari Abram et lui dit : Va vers Hagar ma servante égyptienne, car il se pourrait que je fonde ta semence par elle.
21 Et Abram écouta la voix de Saraї sa femme et lui dit : Fais [ainsi]. Et Saraї prit Hagar sa servante l’égyptienne et la donna à Abram son mari pour être sa femme. Et il vint en elle et dans la 5e année de cette semaine elle conçut et lui porta un fils et il appela son nom Ishmaël, et c’était dans la 86e année de la vie d’Abram.
Nous lisons l'ange qui dit ceci :
Et en ce jour (du milieu du mois du 3ème mois) nous fîmes une alliance avec Abram comme nous avons fait alliance avec Noah dans ce mois et Abram renouvela pour lui-même la fête et l’ordonnance pour toujours.
Continuons, YHWH établit de nouveau l'Alliance avec Abraham concernant sa descendance promise innombrable et la Brit Milah - Alliance de la circoncision avec Isaac le 15 du 3ème mois date de Shavouoth-Pentecôte.
Torah-Jubilés 15
1 Dans le 3e mois de la 5e année de la 4e semaine de ce jubilé, au milieu du mois, Abram célébra la Fête des premiers-fruits de la récolte de grain et il offrit de nouvelles offrandes sur l’autel à (YHWH), le produit des premiers-fruits, une génisse et une chèvre sur l’autel comme un sacrifice brûlé pour (YHWH) leurs offrandes de fruit et leurs offrandes de boisson, il offrit sur l’autel avec de l’encens.
2 Et (YHWH) apparut à Abram et lui dit : Je suis Elohim Tout-puissant, accorde-toi avec Moi et sois parfait et Je ferai mon alliance entre Moi et toi et Je te multiplierai extrêmement.
3 Et Abram tomba sur sa face et Elohim parla avec lui et dit : Voici mon ordonnance est avec toi et tu seras le père de plusieurs nations.
4 Plus jamais ton nom sera appelé Abram mais ton nom sera Abraham à partir de maintenant et même pour toujours, car Je t’ai fait le père de plusieurs nations.
5 Et je te ferai très grand et Je ferai de toi des nations et des rois sortiront de toi, et J’établirai mon alliance entre Moi et toi et ta semence après toi à travers leurs générations comme alliance éternelle afin que je sois un Elohim pour toi et pour ta semence après toi dans le pays où tu as été un habitant, le pays de Canaan, que tu puisses le posséder à toujours et je serai leur Elohim.
6 Et (YHWH) dit à Abraham : Comme pour toi, garde mon alliance, toi et ta semence après toi et circoncis tout mâle parmi vous et circoncisez vos prépuces et cela sera un signe d’une éternelle alliance entre Moi et toi ; l’enfant de 8 jours sera circoncis et tout mâle à travers vos générations, celui qui est né dans ta maison ou celui que tu as acheté d’un étranger contre de l’argent, celui que tu as acquis qui n’est pas de ta semence.
7 Celui qui est né dans ta maison sera certainement circoncis et ceux que tu as achetés contre de l’argent seront circoncis et mon alliance sera dans votre chair comme une ordonnance éternelle.
8 Et le mâle incirconcis qui n’est pas circoncis dans la chair de son prépuce au 8e jour, cette âme sera retranchée de son peuple, car il aura rompu mon alliance.
9 Et Elohim dit à Abraham : Comme pour Saraї ta femme, son nom ne sera plus appelé Saraї mais son nom sera Sarah.
10 Et Je la bénirai et te donnerai un fils par elle et Je le bénirai et il deviendra une nation et des rois de nations sortiront de lui.
11 Et Abraham tomba sur sa face et se réjouit et se dit dans son cœur : Un fils peut-il naître de celui qui a 100 ans et Sarah qui a 90 ans peut-elle enfanter ?
12 Et Abraham dit à Elohim : Qu’Ishmaël vive devant toi ! Et Elohim dit : Oui et Sarah aussi te portera un fils et tu appelleras son nom Isaac et J’établirai mon alliance avec lui et avec sa semence après lui comme une alliance éternelle.
13 Et pour Ishmaël je t’ai aussi entendu et voici, Je le bénirai et le rendrai grand et le multiplierai extrêmement et il produira 12 princes et je ferai de lui une grande nation.
14 Mais J’établis mon alliance avec Isaac que Sarah te portera l’année prochaine dans ces jours. Et il cessa de parler avec lui et Elohim quitta Abraham.
15 Et Abraham fit comme Elohim lui dit et il prit Ishmaël son fils et tous ceux qui étaient nés dans sa maison et qu’il acquit contre de l’argent, tout mâle de sa maison, et circoncit la chair de leur prépuce.
16 Et dans le même jour Abraham fut circoncis et tous les hommes de sa maison et tous ceux qu’il avait achetés contre de l’argent aux enfants de l’étranger, furent circoncis avec lui.
17 Cette loi est pour toutes les générations à toujours et il n’y a pas de circoncision en dehors de ces jours et ni d’omission d’un jour mais selon les 8 jours, car c’est une ordonnance éternelle ordonnée et écrite sur les tablettes du ciel.
18 Et chaque être qui naît, la chair de celui dont le prépuce n’est pas circoncis au 8e jour ne fait pas partie des enfants de l’alliance que (YHWH) fit avec Abraham, mais des enfants de destruction, n’y-a-t-il aucun signe sur lui qu’il appartient à Elohim, alors [il est destiné] à être détruit et éliminé de la terre et d’être déraciné de la terre, car il aura rompu l’alliance de (YHWH) notre Elohim.
19 Car tous les messagers de la présence et tous les anges de souffle de feu ont ainsi été créé au jour de leur création, et Il a sanctifié Israël devant les messagers de la présence et les messagers de souffle de feu pour qu’ils soient près de lui et près de ses saints messagers.
20 Et toi commande aux enfants d’Israël et qu’ils observent le signe de son alliance comme une ordonnance éternelle pour leurs descendants et ils ne seront pas déracinés du pays.
21 Car le commandement est ordonné comme une alliance afin qu’ils l’observent à toujours parmi les enfants d’Israël.
22 Pour Ishmaël et ses fils et ses frères et Esau, (YHWH) ne leur permit pas de s’approcher de Lui et Il ne les choisit pas, car Il sait qu’ils sont les enfants d’Abraham mais Il choisit Israël pour être son peuple.
23 Et Il le sanctifia et le rassembla parmi les enfants des hommes, car il y a beaucoup de nations et beaucoup de peuples, et ils sont à Lui et sur tous il plaça des souffles autorisés de les écarter de Lui.
24 Mais sur Israël il n’appointa aucun messager ou souffle, car Lui Seul est leur directeur et il les préservera, et les requerra de la main de ses messagers et de ses souffles et de la main de tous ses pouvoirs afin qu’Il puisse les préserver et les bénir et qu’ils puissent être à Lui et qu’Il puisse être à eux à partir de maintenant et à toujours.
25 Et maintenant Je te déclare que les enfants d’Israël ne garderont pas cette ordonnance véritablement et qu’ils ne circonciront pas leurs fils suivant cette loi entière mais manqueront cette circoncision de leurs fils, leur circoncision dans la chair, et eux tous, fils de Beliar, laisseront leurs fils incirconcis quand ils seront nés.
26 Et il y aura une grande colère de (YHWH) contre les enfants d’Israël parce qu’ils auront abandonné son alliance et se seront détournés de sa parole et auront provoqué et blasphémé en autant qu’ils n’observent pas l’ordonnance de cette loi, car ils auront traité leurs familles comme les nations afin qu’ils puissent être retirés et déracinés du pays.
27 Et il n’y aura plus aucun pardon ou excuse pour eux [afin qu’ils puisse y avoir le pardon ou l'excuse] pour tout le péché de cette erreur éternelle.
nous avons aussi cette information qu'Isaac nacquit le jour du 15 du 3ème Mois.
Torah-Jubilés 16:12
Et elle porta un fils dans le 3e mois, dans le milieu du mois, Isaac naquit au temps que (YHWH) avait parlé à Abraham à la Fête des premiers-fruits des récoltes et Abraham circoncit son fils au 8e jour ; il était le premier qui fut circoncis selon l’alliance qui est ordonnée à toujours.
Continuons avec la bénédiction qu'Abraham donna avant sa mort à Jacob son petit-fils
Torah-Jubilés 22
1 Et cela arriva dans la 2e année de la 1e semaine du 43e jubilé, qui est l’année où Abraham mourut, Isaac et Ishmaël allèrent vers Abraham leur père à partir du puits du serment pour célébrer la Fête des semaines qui est la Fête des premiers-fruits de la récolte et Abraham se réjouit parce que ses 2 fils étaient venus.
2 Car Isaac avait beaucoup de biens à Beer-sheva et Isaac était habitué d’aller voir ses possessions et de retourner vers son père.
3 Et en ces jours Ishmaël vint voir son père et ils allèrent tous deux ensemble et Isaac offrit un sacrifice en offrande au feu et le présenta sur l’autel que son père avait fait à Hébron et il offrit une offrande de remerciement et fit une fête de joie devant Ishmaël son frère.
4 Et Rébecca fit de nouveaux gâteaux avec le nouveau grain des premiers-fruits de la terre et les donnèrent à Jacob son fils pour les amener à Abraham son père afin qu’il mange et bénisse le Créateur de toutes choses avant qu’il meure.
5 Et une meilleure offrande de remerciement pour Isaac aussi, envoyée par la main de Jacob à Abraham afin qu’il mange et boive.
6 Et il mangea et but et bénit le Plus-haut Elohim qui a créé le ciel et la terre, qui a fait toutes les choses grasses de la terre et les donna aux enfants des hommes pour qu’ils puissent manger et boire et bénir leur créateur.
7 Et maintenant je te remercie mon Elohim, car tu as fait en sorte que je vois ce jour !
8 Voici, je suis âgé de 175 ans, un homme vieux et plein de jours et tous mes jours ont été de paix pour moi.
9 L’épée de l’adversité n’a pas prévalu sur moi dans tout ce que tu m’as donné, à moi et mes enfants, tous les jours de ma vie jusqu’à ce jour. Mon Elohim !
10 Que ta pitié et ta paix soient sur ton serviteur et sur la semence de ses fils afin qu’ils soient pour toi une nation choisie et un héritage parmi toutes les nations de la terre dès maintenant jusque dans tous les jours des générations de la terre, dans tous les âges.
11 Et il appela Jacob et dit : Jacob mon fils ! Que le El de tout te bénisse et te fortifie d’agir justement devant sa volonté et qu’Il te choisisse toi et ta semence afin que tu deviennes un peuple pour son héritage en suivant toujours sa volonté.
12 Jacob mon fils, approche-toi et embrasse-moi. Et il s’approcha et l’embrassa et dit : Béni soit mon fil Jacob et tous les fils du Plus-haut Elohim dans tous les âges.
13 Qu'Elohim te donne une semence de juste et qu’Il sanctifie certains de tes fils du milieu de toute la terre.
14 Que des nations te servent et que toutes les nations s’inclinent d’eux-mêmes devant ta semence.
15 Sois fort en présence des hommes et fais autorité sur toute la semence de Seth alors tes voies et les voies de tes fils seront justifiées pour qu’ils deviennent une nation sainte.
16 Que le Plus-haut Elohim te donne toutes les bénédictions avec lesquelles Il m’a béni et avec lesquelles Il a béni Noah et Adam ; qu’elles restent sur la tête sainte de ta semence d’une génération à l’autre pour toujours.
17 Et qu’Il te nettoie de toute injustice et impureté pour que tu puisses être pardonné de toute transgression que tu as commis par ignorance et qu’Il te fortifie et te bénisse et que tu hérites de la terre entière et qu’Il renouvelle son alliance avec toi pour que tu sois une nation pour Lui, pour son héritage dans tous les âges, et qu’Il soit pour toi et pour ta semence un Elohim véritable dans tous les jours de la terre.
18 Et toi Jacob, mon fils, souviens-toi de mes paroles et observe les commandements d’Abraham ton père.
19 Sépare-toi des nations et ne mange pas avec eux et n’agis pas selon leurs travaux et ne deviens pas leur associé, car leurs actions sont impures et toutes leurs voies sont une pollution et une abomination et impureté.
20 Ils offrent leurs sacrifices à la mort et ils vénèrent des souffles malveillants et ils mangent sur les tombes et tous leurs travaux sont vanité et néant.
21 Ils n’ont pas de cœur pour comprendre et leurs yeux ne voient pas ce que sont leurs travaux et comment ils errent en disant à un morceau de bois : Tu es mon elohim, et à une pierre : Tu es mon seigneur et tu es mon sauveur. [Et qui n’ont pas de cœur].
22 Mais pour toi Jacob mon fils, que le Plus-haut Elohim t’aide et que l'Elohim du ciel te bénisse et te sépare de leur impureté et de leur erreur.
23 Jacob mon fils, prends garde de prendre une femme d’une semence des filles de Canaan, car toute sa semence sera déracinée de la terre, car Canaan fit erreur à cause de la transgression de Ham, et toute sa semence sera détruite du dessus de la terre et tout le reste avec et aucune progéniture ne sera sauve pour lui au jour du jugement et ainsi pour tous les adorateurs d’idoles et le profane : il n’y aura pas d’espoir de vie pour eux sur la terre et il n’y aura aucun souvenir d’eux sur la terre, car ils descendront au sheol et ils iront dans la place de condamnation comme les enfants de Sodom furent retiré de la terre, ainsi tous ceux qui vénèrent des idoles seront retirés.
24 Jacob mon fils, ne crains pas et ne sois pas effrayé ô fils d’Abraham, que le Plus-haut Elohim te préserve de la destruction et qu’Il te délivre de tous les chemins d’égarement.
25 Cette maison que je me suis construite pour que je puisse y inscrire mon nom sur terre [t’est donnée à toi et ta semence pour toujours] et elle sera nommée la maison d’Abraham.
26 Elle t’est donnée à toi et à ta semence pour toujours, car tu construiras ma maison et établiras mon nom devant Elohim pour toujours.
27 Ta semence et ton nom se maintiendront à travers toutes les générations de la terre.
28 Et il cessa de l’instruire et le bénit. Et les deux étaient allongés sur un lit et Jacob dormit sur la poitrine d’Abraham le père de son père qui l’embrassa 7 fois et son affection et son cœur se réjouirent en lui.
29 Et il le bénit de tout son cœur et dit : Le Plus-haut Elohim, l'Elohim de tout et Créateur de tout, qui m’a amené d’Ur de Chaldée afin qu’Il me donne cette terre pour en hériter à toujours et pour que J’établisse une semence sainte ; Béni est le Plus-haut Elohim à toujours.
30 Et il bénit Jacob et dit : Mon fils en qui je me réjouis de tout mon cœur et toute mon affection ; que ta grâce et ta pitié soient toujours étendues sur lui et sur sa semence.
31 Ne l’abandonne pas, ne le réduit pas à rien dès maintenant jusqu’aux jours d’éternité et que tes yeux soient ouverts sur lui et sur sa semence afin que tu le préserves et le bénisses et que tu puisses le sanctifier comme une nation pour ton héritage.
32 Et bénis-le de toutes tes bénédictions dès maintenant jusqu’aux jours d’éternité et renouvelle ton alliance et ta grâce avec lui et avec sa semence suivant tout ton bon plaisir jusqu’à toutes les générations de la terre.
Judah nacquit le jour du 15 du 3ème Mois.
Torah-Jubilés 28:16
Et de nouveau Jacob vint dans elle et elle conçut et le 15e jour du 3e mois de la 1e année de la 4e semaine elle lui porta un 4e fils et il appela son nom Judah.
Alliance entre Jacob et Laban le jour du 15 du 3ème Mois.
Torah-Jubilés 29:6-8
6 Et dans le 21e jour du 1e mois de la 7e année de la 4e semaine, Jacob tourna [sa face] vers Gilead et Laban le poursuivit et le 13e jour du 3e mois il le rejoint dans la montagne de Gilead et (YHWH) lui apparut dans un rêve de nuit, car il ne permit pas d’offenser Jacob.
7 Et Laban parla à Jacob et le 15e de ces jours, Jacob fit une fête pour Laban et pour tous ceux qui vinrent avec lui et Jacob jura à Laban ce jour et Laban aussi à Jacob que personne ne traverserait la montagne de Gilead vers l’autre dans une mauvaise intention.
8 Et il fit là un amoncèlement en témoignage et depuis cette place est dénommée La pile du témoignage, d’après cet amoncèlement.
YHWH parla à Jacob-Israël le lendemain du jour du 15 du 3ème Mois.
Torah-Jubilés 44:1-7
1 Et à la tête du 3e mois, Israël partit en voyage de sa maison, d’Haran, et prit le chemin vers le puits du serment et au 7e du mois il offrit un sacrifice à l'Elohim de son père Isaac.
2 Et Jacob se souvint du rêve qu’il avait vu à Bethel et il craignit de partir en Égypte, et alors qu’il pensait à envoyer un mot à Joseph pour lui dire de venir vers lui et qu’il n’irait pas, il resta là 7 jours pour voir s’il n’aurait pas une vision afin de savoir s’il devait rester ou partir.
3 Et il célébra la Fête de la récolte des premiers-fruits avec le vieux grain, car dans toute la terre de Canaan il n’y avait pas une pleine poignée de semence [sur la terre], car la famine était sur toutes les bêtes et bétail et oiseaux et aussi sur l’homme.
4 Et au 16e jour, (YHWH) lui apparut et lui dit : Jacob, Jacob.
5 Et il dit : Je suis ici. Et il lui dit : Je suis l'Elohim de tes pères, l'Elohim d’Abraham et d’Isaac ; ne crains pas de descendre en Égypte, car je ferai de toi une grande nation et j’irai avec toi et je te ramènerai [de nouveau] et tu seras enterré dans cette terre et Joseph mettra ses mains sur tes yeux. Ne crains pas, va en Égypte !
6 Et ses fils se levèrent et les fils de ses fils et ils placèrent leur père et leurs possessions sur les chariots.
7 Et Israël se leva du puits du serment au 16e du 3e mois et il alla dans la terre d’Égypte.
Après avoir lu tout ceci, nous pouvons bien affirmer que Shavouoth-Pentecôte est certe une Fête de remerciement à Elohim pour ce qu'Il nous donne avec les produits de la terre mais que c'est aussi une Fête de l'Alliance de YHWH envers son peuple et nous comprenons alors parfaitement l'événement qui eut lieu cité dans le Livre des Actes quand Elohim envoya Son Souffle Saint sur Ses Disciples ce Jour de l'Alliance de Shavouoth-Pentecôte Prémices du blé après la mort et la Résurection et l'Ascension de notre Seigneur et Sauveur Yéhoshoua-Yéshoua.
Actes Chapitre 2
1 Le jour du 50ème Jour (Pentecôte) étant arrivé, ils étaient tous d'un accord dans un même lieu.
2 Alors il vint tout à coup du ciel un bruit comme celui d'un vent qui souffle avec impétuosité; et il remplit toute la maison où ils étaient.
3 Et il leur apparut des langues séparées, comme de feu, et qui se posèrent sur chacun d'eux.
4 Et ils furent tous remplis du Souffle Saint, et ils commencèrent à parler des langues étrangères, selon que le Souffle les faisait parler.
5 Or, il y avait en séjour à Jérusalem des Juifs, hommes pieux, de toutes les nations qui sont sous le ciel.
6 Et ce bruit ayant eu lieu, il s'assembla une multitude, qui fut confondue de ce que chacun les entendait parler dans sa propre langue.
7 Et ils en étaient tous hors d'eux-mêmes et dans l'admiration, se disant les uns aux autres: Ces gens-là qui parlent, ne sont-ils pas tous Galiléens?
8 Comment donc les entendons-nous chacun dans la propre langue du pays où nous sommes nés?
9 Parthes, Mèdes, Élamites, et ceux qui habitent la Mésopotamie, la Judée, la Cappadoce, le Pont et l'Asie,
10 La Phrygie, la Pamphylie, l'Égypte, les quartiers de la Lybie qui est près de Cyrène, et les étrangers romains,
11 Juifs et Prosélytes, Crétois et Arabes, nous les entendons parler en nos langues des merveilles d'Elohim.
12 Ils étaient donc tous étonnés, et ne savaient que penser, se disant l'un à l'autre: Que veut dire ceci?
13 Et d'autres se moquant, disaient: C'est qu'ils sont pleins de vin doux.
14 Mais Pierre, se présentant avec les onze, éleva sa voix, et leur dit: Hommes juifs, et vous tous qui habitez à Jérusalem, sachez ceci, et prêtez l'oreille à mes paroles:
15 Car ceux-ci ne sont point ivres, comme vous supposez, puisque c'est la troisième heure du jour.
16 Mais c'est ici ce qui a été prédit par le prophète Joël:
17 Il arrivera dans les derniers jours, dit Elohim, que Je répandrai de mon Souffle sur toute chair, vos fils et vos filles prophétiseront; vos jeunes gens auront des visions, et vos vieillards auront des songes.
18 Et certes, dans ces jours-là, Je répandrai de mon Souffle sur mes serviteurs et sur mes servantes, et ils prophétiseront;
19 Et Je ferai des prodiges en haut dans le ciel, et des signes en bas sur la terre, du sang et du feu, et une vapeur de fumée;
20 Le soleil sera changé en ténèbres, et la lune en sang, avant que la grande et éclatante journée de YHWH vienne;
21 Et il arrivera que quiconque invoquera le Nom de YHWH, sera sauvé.
22 Hommes Israélites, écoutez ces paroles: Yéhoshoua le Nazaréen, cet homme signalé d'Elohim parmi vous par les actes de puissance, les merveilles et les miracles qu'Il a opérés par son moyen au milieu de vous, comme vous le savez vous-mêmes;
23 Ce Yéhoshoua livré par la volonté déterminée et selon la prescience d'Elohim, vous l'avez pris, et, l'ayant attaché à la croix par les mains des iniques, vous l'avez fait mourir.
24 Mais Elohim l'a ressuscité, ayant rompu les liens de la mort, parce qu'il n'était pas possible qu'Il fût retenu par elle.
25 Car David dit de lui: Je voyais toujours le Seigneur devant moi, parce qu'il est à ma droite, afin que je ne sois point ébranlé.
26 C'est pourquoi mon coeur s'est réjoui, et ma langue a fait éclater sa joie, et ma chair aussi reposera en espérance;
27 Parce que tu ne laisseras point mon âme dans le sépulcre, et que tu ne permettras point que Ton Saint voie la corruption.
28 Tu m'as fait connaître le chemin de la vie; tu me rempliras de joie devant ta face.
29 Hommes frères, il est permis de vous dire avec assurance, quant au patriarche David, qu'il est mort, et qu'il a été enseveli, et que son sépulcre est encore aujourd'hui parmi nous.
30 Mais étant prophète, et sachant qu'Elohim lui avait promis avec serment qu'il ferait naître le Machia'h de sa postérité selon la chair, pour le faire asseoir sur son trône;
31 Prévoyant cela, il dit de la résurrection du Machia'h, que son âme ne serait point laissée dans le sheol, et que sa chair ne verrait point la corruption.
32 Elohim a ressuscité ce Yéhoshoua; nous en sommes tous témoins.
33 Élevé donc à la droite d'Elohim, et ayant reçu du Père la promesse du Souffle Saint, Il a répandu ce que vous voyez et entendez maintenant.
34 Car David n'est point monté au ciel, mais il dit lui-même: YHWH a dit à mon Seigneur: Assieds-toi à ma droite,
35 Jusqu'à ce que j'aie fait de tes ennemis le marchepied de tes pieds.
36 Que toute la maison d'Israël sache donc avec certitude qu'Elohim a fait Seigneur et Machia'h ce Yéhoshoua que vous avez crucifié.
37 Ayant entendu ces choses, ils furent touchés de componction en leur coeur, et dirent à Pierre et aux autres apôtres: Hommes frères, que ferons-nous?
38 Et Pierre leur dit: Repentez-vous, et que chacun de vous soit immergé au Nom de Yéhoshoua Machia'h pour la rémission de ses péchés; et vous recevrez le don du Souffle Saint.
39 Car la promesse a été faite à vous et à vos enfants, et à tous ceux qui sont éloignés, autant que YHWH notre Elohim en appellera.
40 Et il les conjurait par plusieurs autres discours et les exhortait, en disant: Sauvez-vous de cette race perverse.
41 Ceux donc qui reçurent de bon cœur sa parole, furent immergés; et ce jour-là environ trois mille âmes furent ajoutées aux disciples.
42 Or, ils persévéraient dans la doctrine des apôtres, dans la communion, dans la fraction du pain et dans les prières.
43 Et tout le monde avait de la crainte, et il se faisait beaucoup de miracles et de prodiges par les apôtres.
44 Or, tous ceux qui croyaient étaient dans un même lieu, et avaient toutes choses communes;
45 Ils vendaient leurs possessions et leurs biens, et les distribuaient à tous, selon le besoin que chacun en avait.
46 Et ils étaient tous les jours assidus au temple d'un commun accord; et rompant le pain dans leurs maisons, ils prenaient leur nourriture avec joie et simplicité de cour;
47 Louant Elohim, et étant agréables à tout le peuple; et YHWH ajoutait tous les jours à l'Assemblée des gens qui étaient sauvés.
Ce Jour de l'Alliance de Shavouoth concerne tous les fils de Noah donc toute l'humanité, puis ensuite ce Jour de l'Alliance fut avec Abraham Isaac et Jacob et aussi par l'intermédiaire de Moïse au Mont Sinaï avec les fils d'Israël et ensuite par notre Seigneur et Sauveur Yéhoshoua-Yéshoua-Jesus, ce Jour redevint l'Alliance avec tous ceux des nations, fils de Noah appelés à être greffés à l'Assemblée d'Israël d'où le parler en langue pour que tous les peuples puissent avoir accès au Message Salvateur.
Voir le Calendrier Torahique
http://calendrierdeyhwh.blogspot.com/ncr
La lecture commune sera :
Torah du Temple chapitre 6
Torah-Jubilés 1:1-4
Torah-Jubilés 6:1-20
Torah-Jubilés 14
Torah-Jubilés 15
Torah-Jubilés 16:12
Torah-Jubilés 22
Torah-Jubilés 28:16
Torah-Jubilés 29:6-8
Torah-Jubilés 44:1-7
Torah-Exode 22:28
Torah-Lévitique 2:11-16
Torah-Lévitique 23:10-17
Torah-Nombres 18:8-13
Torah-Nombres 28:26
Torah-Deutéronome 16:16
Torah-Deutéronome 18:3-5
2 Chroniques 31:5
Ezechiel 44:30
Actes 2
Actes 20:16
1 Corinthiens 18:8
Que ce Jour Saint soit consacré à YHWH notre Elohim notre Roi et à notre Seigneur et Sauveur Yehoshoua notre Elohim notre Roi, à Lui Seul toute la Gloire les Honneurs les Louanges les Remerciements et l'Adoration pour toujours et que Son Règne Glorieux Vienne et bonne Fête de Shavouoth Pentecôte du blé pour tous ceux qui vont entrer dans ce Saint Repos par le Souffle Saint de YHWH-YEHOSHOUA notre Elohim notre Roi Seigneur et Sauveur, Amen
Dernière édition par Ruth Administratrice le Ven 2 Juin - 11:11, édité 6 fois
_________________
Apocalypse 14:12
"C'est ici la patience des saints, ce sont ici ceux qui gardent
Les Commandements d'Elohim, et La Foi de Yéhoshoua-Jésus."
Mon pseudo Ruth pour ceux qui veulent me nommer
Ruth Administratrice- Admin
- Messages : 8711
Date d'inscription : 22/10/2007
English version
Shavuoth-Pentecost
First Fruits of wheat - Day of the Covenant
Sunday, June 4, 2023
First Fruits of wheat - Day of the Covenant
Sunday, June 4, 2023
According to the True Torahic
Solar Calendar found at Qumran
Solar Calendar found at Qumran
Day of Rest as the weekly Shabbat
from Saturday evening at sunset until
Sunday evening after sunset
from Saturday evening at sunset until
Sunday evening after sunset
This Day always falls on the 15th of the 3rd Month on a Sunday.
But before talking in detail about this Holy and Blessed Day, let's recall for those who don't know what is the True count of Shavuoth-Pentecost according to the True Torahic Calendar.
The counting of Shavuoth-Pentecost begins on the day of the firstfruits of barley, the day after the week of the Feast of Unleavened Bread, the day after Shabbat, therefore on a Sunday, the first day of the week, so we count 50 days, that is to say 7 weeks, then it is a Day of rest that we call Shavuoth-Pentecost which always falls on the 15th of the 3rd month. This day is the first fruits of the wheat.
So far, everything is clear.
But what is not known is that the Jews of Qumran continued to count 50 days after this 15th of the 3rd month, in fact, they still counted 50 days, that is to say 7 weeks, and it was again Shavuoth-Pentecost, remember that Shavuoth means "Weeks" and Pentecost "50th Day", but it was then the first fruits of the wine, then they counted again 50 Days that is to say 7 weeks, then it was again Shavuoth-Pentecost and it was the first fruits of the oil
This goes without saying when we read the Torah as you will see. For Elohim said to offer him the first fruits of everything that grows, but it is a fact that the first grapes do not grow in the same month as the first wheat just as the first wheat does not grow in the same month as the first ears of barley just as the first fruits of olives do not grow in the same month as all the other first fruits.
I think you should understand better by now :)
All this counting is clearly explained in the Holy Torah of the Temple. For those who want to check, look at chapter 6 of the Temple Torah at the link indicated below:
http://rouleaudutemple.blogspot.com/ncr
The Feast of Firstfruits or the Feast of the 7 weeks or 50 days, actually extends to the end of the 6th Month.
But let's continue by looking at the Kadoshim Ketuvim (Holy Scriptures) to see if what I am saying is true or not.
Let's first read from the Torah of Leviticus.
Torah-Leviticus 23:10-11 (Septuagint)
Speak to the children of Israel, and say to them, When you have come into the land which I give you, and you reap the harvest, you shall bring to the priest a handful as the first fruits of your harvest. And he shall present the handful to YHWH, that he may accept it for you; the priest shall present it on the morrow of the first (week).
Torah-Leviticus 23:10-11 (Massoretic)
Speak to the children of Israel and say to them, When you come into the land which I give you, and you reap the harvest there, you shall bring an ômer עֹמֶר of the first-fruits of your harvest to the priest, who shall balance it before YHWH, to make it propitious to you; on the day after the Sabbath the priest shall balance it.
In this passage of Leviticus, a unit of measure for grain is mentioned. Concerning the units of measure of the wine and oil offered for the first fruits, this is indicated in the Torah of the Temple.
Then a little further on in the same passage we read:
Torah-Leviticus 23:15-16
And from the day after the Sabbath, when you present the handful of the firstfruits, you shall count seven full weeks.
And from the day after the last week you shall count fifty days; and you shall offer a new sacrifice to YHWH
Let's continue with all this in mind with the Torah of Numbers.
Torah-Numbers 28:26 (Septuagint)
And on the day of the first-fruits, when you offer the new sacrifice of the weeks to YHWH, that day shall be holy and renowned for you; you shall do no servile work.
With the understanding as I stated above, this passage reads in a new light, we see that every day of the firstfruits is actually a Day of rest.
So, the Day of the first fruits of barley after the Feast of Unleavened Bread is a Day of No Work, then 50 days later, the Day of the first fruits of wheat is also a Day of No Work, it is in this Day that Elohim makes a Covenant, then 50 days later, the Day of the first fruits of wine is also a Day of No Work, then 50 days later, the Day of the first fruits of olive oil is a Day of No Work. This is what the Torah text explicitly tells us and this is how the Jews of Qumran followed Shavuoth which means "Weeks" as the manuscripts found at Qumran tell us.
Here is what the Torah clearly says about the first fruits.
Torah-Exodus 22:28 (Septuagint)
You shall not delay the offering of the firstfruits of your threshing floors and of your winepresses; you shall give me the firstborn of your sons.
Here we see clearly that Elohim also mentions the first fruits of the wine, let us note this evidence that the first fruits of the wine can only come from the first grapes that come from the harvest.
Let's continue, Elohim will tell Moses that all the first fruits of the earth that are dedicated to Him go to the priests, see below
Torah-Numbers 18:8-13 (Septuagint)
And YHWH spoke to Moses and Aaron, saying: Behold, I have given you the custody of all the firstfruits consecrated to Me by the sons of Israel; I have given them to you, and after you to your sons for a fee, by a perpetual law.
And this shall be your portion of the holy things, of the consecrated things, of the oblations, of the gifts, of the sacrifices, of the victims for offence or for sin: All that is consecrated to me of the holy things shall be for you and your sons.
You shall eat them in the most holy place, you and your sons, only the males; it shall be holy to you.
You shall have the first fruits of all the gifts, of all the offerings of the children of Israel; I give them to you, to your sons and to your daughters, by a perpetual law; every pure soul in your family shall eat them.
in your family shall eat them.
All the first-fruits of oil, all the first-fruits of wine and bread, all the first-fruits that they have offered to YHWH, I give to you. The first fruits of their fields, which they bring to YHWH, shall be yours; every pure soul in your house shall eat them.
let us continue...
Torah-Deuteronomy 18:3-5 (Septuagint)
And this is the Torah for the priests, concerning the offerings of the people and the sacrifices of the calves or of the sheep: You shall give to the priest the shoulder, the cheeks and the breast.
And the first-fruits of your grain, of your wine, of your oil; you shall also give him the first-fruits of the offspring of your flocks. Because YHWH Elohim has chosen him out of all the tribes to stand before YHWH Elohim, to be a priest, to bless the people of Israel in his name with his sons.
We have clearly mentioned the firstfruits of grain, wine and oil, but the firstfruits of wine and oil do not take place at the same time as the firstfruits of grain as any farmer would say and as it is well described in the calendar as the Jews of Qumran followed it.
Another point to understand is that what is burned on the altar for Elohim regarding the products of the earth can only be roasted grain and without leaven and honey, while the first fruits of everything were offered by lifting up the priest before Elohim, then the priests consumed these first fruits of the other fruits offered to YHWH
The Day of the Covenant
This Day of Shavuoth-Pentecost of the firstfruits of the wheat is a special Day and there is so much to say about this Day that Christianity has taken over without even knowing its deep riches.
Let us discover these deep riches.
In the Book of Jubilees we clearly have the date of the firstfruits of the wheat which falls on the 15th of the third month, the 15th being the middle of the month.
And this date of Shavuoth-Pentecost recurs throughout the Book of Jubilees, which is set in the time of the Patriarchs as the date when YHWH made a Covenant with Abraham, Isaac and Jacob, the 3rd month being also linked to the Covenant established by Elohim in the time of Noah.
Let us start with Noah, because it is with him that the evocation of the Feast of Shavuoth-Pentecost also called the Feast of Weeks or the Feast of First Fruits begins.
YHWH made a covenant with Noah on the 1st of the 3rd month.
Shavuoth-Pentecost was instituted to remember this eternal covenant established with Noah and his sons (humanity), this passage does not mention the 15th which will be specifically mentioned later in the Book of Jubilees.
Torah-Jubilees 6:1-20
1 And at the head of the third month he went out of the ark and built an altar on that mountain and made atonement for the land.
2 He took a little one and made atonement with his blood for all the iniquity of the earth, for everything that was there was destroyed except those who were in the ark with Noah.
3 And he laid the fat on the altar and took an ox and a goat and a sheep and young ones and salt and a turtle-dove and a young dove and laid on the altar an offering made by fire and poured on it an offering mixed with oil and sprinkled it with wine and covered it all with incense, so that a good odor went up that was acceptable in the sight of (YHWH)
4 And (YHWH) smelled the good odor and He made a covenant with him, that there would never again be a flood to destroy the earth; that during all the days of the earth, sowing and harvesting would never cease, cold and heat and summer and winter and day and night would not change their order and would never cease.
5 And he said, And thou shalt increase and multiply upon the earth, and thou shalt become much upon it, and thou shalt be a blessing upon it. I will put the fear of you and the terror of you in every thing that is on the earth and in the water.
6 And, behold, I have given you all beasts and all winged things and everything that moves on the earth and the fish in the waters and all things for food like green herbs; I have given you all things for food but the flesh with the life, with the blood, you shall not eat of it, for the life of all flesh is in the blood, or else the lives will be claimed from your blood.
7 From the hand of every man, from the hand of every [beast] I will claim the blood of man. Whoever sheds human blood, by man his blood will be shed, for in the image of Elohim He made man. And you, increase and multiply on the earth.
8 And in that month Noah and his sons swore that they would not eat any blood that was of any flesh, and he made a covenant before (YHWH) Elohim forever for all the generations of the earth.
9 He spoke to you that you should make a covenant with the children of Israel by an oath in this month on the mountain, and that you should sprinkle blood on them because of all the words of the covenant which (YHWH) made with them forever.
10 And this testimony is written to you that you are to keep this at all times, that on no day are you to eat any blood of beasts or birds or cattle during all your days on earth.
11 And the man who eats the blood of beasts or cattle or birds all the days of the earth, he and his seed will be uprooted from the land.
12 And command the children of Israel not to eat blood, that their names and their seed may be before (YHWH) our Elohim continually. And there is no limit of days for this law, for it is forever.
13 They shall observe this for their descendants, that they may continue to pray from you with blood on the altar every day. And in the morning and in the evening they shall seek absolution before (YHWH) from you forever, that they may keep it and not be uprooted.
14 And he gave a sign to Noah and his sons that there would be no more floods on the earth; he set his bow in the cloud as a sign of the everlasting covenant that there would be no more floods on the earth to destroy it, all the days of the earth.
15 For this reason it was commanded and written on the heavenly tablets that they should keep in this month the Feast of Weeks once a year, to renew the covenant every year.
16 And this feast was kept entirely in heaven from the day of creation to the days of Noah, 26 jubilees and 5 weeks of years.
17 And Noah and his sons kept it seven jubilees and a week of years until the death of Noah. And from the day of Noah's death his sons abolished it and ate blood until the days of Abraham.
18 But Abraham kept it, and Isaac and Jacob and his children kept it in their days. And the children of Israel forgot it in their days, until you celebrated it again on this mountain.
19 And command the children of Israel to keep this feast in all their generations as a commandment to them: once a year in this month they shall keep the feast, for it is the Feast of Weeks and the Feast of Firstfruits; this feast is of a double nature, as it is written and engraved concerning it.
20 Celebrate it, for I have written in the Book of the first Torah what I have written for you, that you must celebrate it in its season once a year and I have explained to you its sacrifices that the children of Israel must remember and that they must celebrate it throughout their generations one day a year in this month.
I'll let you guess which month of the year is the most favorable for rainbows?
It is the 3rd month of the Biblical year around the end of May until the end of June.
Note that Moses went up on the mountain on the 16th of the 3rd month the day after Shavuoth-Pentecost as mentioned in the first chapter of Jubilees, Shavuoth Pentecost of wheat is therefore also linked to the Covenant of the Holy Torah given by YHWH our Elohim.
Torah-Jubilees 1:1-4
1 And it came to pass on the 16th day of the 3rd month in the 1st year of the exodus of the children of Israel out of Egypt, (YHWH) spoke to Moses saying: Come up to me on the mount and I will give you the Torah and the Commandment which I have written on two tables of stone that you may teach them.
2 And Moses went up to the mount of Elohim and the glory of (YHWH) stood on mount Sinai and a cloud covered it 6 days.
3 And from the top of the mount, on the 7th day He called Moses from the middle of the cloud and the appearance of the glory of (YHWH) was like a flame of fire.
4 And Moses was on the mount 40 days and 40 nights and Elohim taught him the score of all the dates of the Torah and the Testimony, the most advanced and the most remote history,
Let us continue now with Abraham where we will see the precise date of the 15th (middle of the month) of Shavuoth quoted in the 3rd month and that it is on this precise day that YHWH made a Covenant with Abraham.
Torah-Jubilees 14
1 After these things, in the fourth year of this week, at the head of the third month, the word of (YHWH) came to Abram in a dream saying: Do not fear Abram, I am your defender and your reward will be exceedingly great.
2 And he said: (YHWH), Lord, what will you give me seeing that I am going childless, and the son of Maseq, the son of my servant, is the dammasekite Eliezer; he will be my heir and to me you have given no seed.
3 And He said to him, -This [man] shall not be your heir, but your heir shall be from your own womb.
4 And he brought him out into the open and said to him, Look up to the sky and count the stars if you are able to count them.
5 And he looked up to heaven and considered the stars. And he said to him, So shall your seed be.
6 And he believed (YHWH), and it was reckoned to him in righteousness.
7 And he said to him, I am (YHWH) who brought you from Ur of the Chaldees to give you the land of Canaan to possess it forever, and I will be your Elohim for you and your seed after you.
8 And he said: (YHWH), Lord, how shall I know that I shall inherit it?
9 And he said unto him, Bring me a heifer three years old and a goat three years old and a sheep three years old and a turtle-dove and a pigeon.
10 And he took all these in the middle of the month, and as he was living in the oak-tree of Mamre, which is near Hebron, he built an altar there and sacrificed all these and poured their blood on the altar and separated them in the middle and put them one on top of the other, but he did not separate the birds.
11 And the birds fell on the pieces, and Abram drove them away, and did not allow the birds to touch them.
12 And this happened when the sun went down and an ecstasy fell on Abram and behold, a horror of great darkness fell on him, and it was said to Abram, Know for certain that your seed will be like a stranger in the land [which is] not theirs and they will take them into bondage and afflict them for 400 years.
13 And I will also judge the nation for which they will be in bondage and after that they will come out of it with much good and they will return to this side only in the 4th generation, for the iniquity of the Amorites is not yet complete.
14 And you will go to your fathers in peace and will be buried at a good old age.
15 And he awoke from his sleep and got up and the sun had gone down and there was a flame and behold, a furnace was smoking and a flame of fire passed between the pieces.
16 And on that day (YHWH) made a covenant with Abram, saying: To your seed I will give this land from the river of Egypt to the Great Sea, the river Euphrates, the Kenites, the Kenizzites, the Kadmonites, the Perizzites, and the Rephaim, the Phakorites, and the Hivites, and the Amorites, and the Canaanites, and the Girgashites and the Jebusites.
17 And as the day passed, Abram offered the pieces and the birds and their offerings of fruit and their offerings of drink, and the fire devoured them.
18 And on that day we made a covenant with Abram as we made a covenant with Noah in that month, and Abram renewed for himself the feast and the ordinance forever.
19 And Abram rejoiced and made known all these things to Sarahї his wife and he believed that he would have seed but she did not bear.
20 And Sarahї advised her husband Abram and said to him, "Go to Hagar my Egyptian servant, for it may be that I will found your seed by her.
21 And Abram hearkened to the voice of Sarahї his wife and said unto her, Do [so]. And Sarahї took Hagar her handmaid the Egyptian and gave her to Abram her husband to be his wife. And he came into her and in the 5th year of this week she conceived and bore him a son and he called his name Ishmael, and this was in the 86th year of Abram's life.
We read the angel saying this:
And on that day (the middle of the month of the 3rd month) we made a covenant with Abram as we made a covenant with Noah in that month and Abram renewed for himself the feast and the ordinance forever.
Let us continue, YHWH again established the Covenant with Abraham concerning his innumerable promised descendants and the Brit Milah - Covenant of circumcision with Isaac on the 15th of the 3rd month, date of Shavuoth-Pentecost.
Torah-Jubilees 15
1 In the third month of the fifth year of the fourth week of this jubilee, in the middle of the month, Abram kept the Feast of the first-fruits of the grain harvest, and he offered new offerings on the altar to (YHWH), the produce of the first-fruits, a heifer and a goat on the altar as a burnt offering for (YHWH) their fruit offerings and their drink offerings; he offered on the altar with incense.
2 And (YHWH) appeared to Abram and said to him, I am Elohim Almighty, agree with Me and be perfect and I will make my covenant between Me and you and I will multiply you exceedingly.
3 And Abram fell on his face, and Elohim spoke with him and said, "Behold, my commandment is with you, and you shall be the father of many nations.
4 Your name shall never again be called Abram, but your name shall be Abraham from now on and even forever, for I have made you the father of many nations.
5 And I will make you very great and I will make nations of you and kings will come out of you, and I will establish my covenant between Me and you and your seed after you through their generations as an everlasting covenant that I may be an Elohim to you and to your seed after you in the land where you have been an inhabitant, the land of Canaan, that you may possess it forever and I will be their Elohim.
6 And (YHWH) said to Abraham, As for you, keep my covenant, you and your seed after you and circumcise every male among you and circumcise your foreskins and it will be a sign of an everlasting covenant between Me and you; the eight-day-old child will be circumcised and every male throughout your generations, the one born in your house or the one you bought from a stranger for money, the one you acquired who is not of your seed.
7 He who is born in your house will certainly be circumcised, and those whom you have bought for money will be circumcised, and my covenant will be in your flesh as an eternal ordinance.
8 And the uncircumcised male who is not circumcised in the flesh of his foreskin on the eighth day, that soul shall be cut off from his people, because he has broken my covenant.
9 And Elohim said to Abraham, As for Sarahї your wife, her name shall no longer be called Sarahї but her name shall be Sarah.
10 And I will bless her and give you a son by her and I will bless him and he will become a nation and kings of nations will come out of him.
11 And Abraham fell on his face and rejoiced and said to himself in his heart, Can a son be born to one who is a hundred years old, and can Sarah who is ninety years old give birth?
12 And Abraham said to Elohim, "Let Ishmael live before you! And Elohim said: Yes, and Sarah also shall bear you a son, and you shall call his name Isaac, and I will establish my covenant with him and with his seed after him as an everlasting covenant.
13 And as for Ishmael, I have also heard you, and behold, I will bless him and make him great and multiply him exceedingly, and he shall bring forth twelve princes, and I will make of him a great nation.
14 But I have made my covenant with Isaac that Sarah shall bear you next year in these days. And he ceased to speak with him and Elohim left Abraham.
15 And Abraham did as Elohim said to him, and he took Ishmael his son and all those who were born in his house, whom he bought for money, every male of his house, and circumcised the flesh of their foreskin.
16 And in the same day Abraham was circumcised, and all the males of his house, and all those whom he bought for money from the children of the stranger, were circumcised with him.
17 This law is for all generations forever and there is no circumcision outside of these days and no omission of a day but according to the eight days, for it is an eternal ordinance ordered and written on the tablets of heaven.
18 And every being that is born, the flesh of him whose foreskin is not circumcised on the eighth day, is not of the children of the covenant which (YHWH) made with Abraham, but of the children of destruction, is there no sign upon him that he belongs to Elohim, then [he is destined] to be destroyed and to be removed from the earth, because he will have broken the covenant of (YHWH) our Elohim.
19 For all the messengers of the presence and all the angels of the breath of fire were so created in the day of their creation, and He sanctified Israel before the messengers of the presence and the messengers of the breath of fire to be near Him and near His holy messengers.
20 And you command the children of Israel and let them keep the sign of his covenant as an everlasting ordinance for their descendants and they will not be uprooted from the land.
21 For the commandment is commanded as a covenant, that they may keep it forever among the children of Israel.
22 For Ishmael and his sons and his brothers and Esau, (YHWH) did not allow them to come near to Him and He did not choose them, for He knew that they were the children of Abraham, but He chose Israel to be His people.
23 And he sanctified him and gathered him among the children of men, for there are many nations and many peoples, and they are his, and on all of them he placed breaths authorized to remove them from him.
24 But over Israel he did not appoint any messenger or breath, for He alone is their director and he will preserve them, and require them by the hand of his messengers and breaths and by the hand of all his powers that He may preserve them and bless them and that they may be His and that He may be theirs from now on and forever.
25 And now I declare to you that the children of Israel will not keep this ordinance truly, and will not circumcise their sons according to this whole law, but will miss this circumcision of their sons, their circumcision in the flesh, and all of them, sons of Beliar, will leave their sons uncircumcised when they are born.
26 And there will be great wrath from (YHWH) against the children of Israel, because they will have forsaken his covenant and turned away from his word, and will have provoked and blasphemed inasmuch as they will not keep the ordinance of this law, for they will have treated their families like the nations, so that they may be removed and uprooted from the land.
27 And there shall be no more pardon or excuse for them [so that there may be pardon or excuse] for all the sin of this eternal error.
We also have this information that Isaac was born on the 15th day of the 3rd month.
Torah-Jubilees 16:12
And she bore a son in the 3rd month, in the middle of the month, Isaac was born at the time that (YHWH) spoke to Abraham at the Feast of the first fruits of the harvest and Abraham circumcised his son on the 8th day; he was the first one who was circumcised according to the covenant that is ordained forever.
Let us continue with the blessing that Abraham gave before his death to Jacob his grandson
Torah-Jubilees 22
1 And it came to pass in the second year of the first week of the 43rd jubilee, which is the year that Abraham died, that Isaac and Ishmael went to Abraham their father from the well of the oath to celebrate the Feast of Weeks, which is the Feast of the first fruits of the harvest, and Abraham rejoiced because his two sons had come.
2 For Isaac had many possessions in Beer-sheva and Isaac was accustomed to go to his possessions and return to his father.
3 And in those days Ishmael came to see his father and they both went together and Isaac offered a sacrifice in the fire and presented it on the altar which his father had made in Hebron and he offered a thank offering and made a feast of joy before Ishmael his brother.
4 And Rebekah made new cakes from the new grain of the first fruits of the earth and gave them to Jacob her son to bring to Abraham his father, that he might eat and bless the Creator of all things before he died.
5 And a better thank offering for Isaac also, sent by the hand of Jacob to Abraham that he might eat and drink.
6 And he ate and drank and blessed the Most High Elohim who created the heaven and the earth, who made all the fat things of the earth and gave them to the children of men so that they could eat and drink and bless their creator.
7 And now I thank you, my Elohim, for you have made it possible for me to see this day!
8 Behold, I am 175 years old, an old man and full of days, and all my days have been of peace to me.
9 The sword of adversity has not prevailed over me in all that you have given me and my children all the days of my life until this day. My Elohim!
10 Let your mercy and your peace be upon your servant and upon the seed of his children, that they may be to you a chosen nation and an inheritance among all the nations of the earth from this time forth even to all the days of the generations of the earth, to all ages.
11 And he called Jacob and said, Jacob my son! May the Lord of all bless you and strengthen you to do right by his will, and may he choose you and your seed to become a people for his inheritance, always following his will.
12 Jacob my son, come near and kiss me. And he came near and kissed him and said, Blessed be my son Jacob and all the sons of the Most High Elohim in all ages.
13 May Elohim give you a righteous seed and may he sanctify some of your sons from the midst of all the earth.
14 Let nations serve you and let all nations bow down to your seed.
15 Be strong in the presence of men and have authority over all the seed of Seth, so that your ways and the ways of your sons will be justified, so that they become a holy nation.
16 May the Most High Elohim give you all the blessings with which he blessed me and with which he blessed Noah and Adam; may they remain on the holy head of your seed from generation to generation forever.
17 And may he cleanse you from all unrighteousness and uncleanness, that you may be forgiven for every transgression which you have committed through ignorance, and may he strengthen you and bless you, and may you inherit the whole earth, and may he renew his covenant with you, that you may be a nation for him, for his inheritance in all ages, and that he may be to you and to your seed a true Elohim in all the days of the earth.
18 And you, Jacob, my son, remember my words and keep the commandments of Abraham your father.
19 Separate yourself from the nations and do not eat with them and do not act according to their works and do not become their partner, for their deeds are unclean and all their ways are a pollution and an abomination and impurity.
20 They offer their sacrifices to death and they worship evil spirits and they eat from the graves and all their works are vanity and nothingness.
21 They have no heart to understand and their eyes do not see what their works are and how they wander saying to a piece of wood, You are my elohim, and to a stone, You are my lord and you are my savior. And they have no heart.
22 But as for you, Jacob my son, may the Most High Elohim help you, and may the Elohim of heaven bless you and separate you from their impurity and their error.
23 Jacob my son, take heed to take a wife of a seed of the daughters of Canaan, for all his seed shall be uprooted from the earth, for Canaan erred because of Ham's transgression, and all his seed shall be destroyed from the earth and all the rest with it, and no offspring shall be saved for him in the day of judgment, and so shall all the idol worshippers and the profane: there will be no hope of life for them on the earth and there will be no remembrance of them on the earth, for they will go down to the sheol and they will go into the place of condemnation as the children of Sodom were taken out of the earth, so all those who worship idols will be taken out.
24 Jacob my son, do not fear and do not be afraid, O son of Abraham, may the Most High Elohim preserve you from destruction and may he deliver you from all the ways of error.
25 This house, which I have built for myself, that I may write my name in it on the earth, is given to you and your seed forever, and it shall be called the house of Abraham.
26 It is given to you and your seed forever, for you will build my house and establish my name before Elohim forever.
27 Your seed and your name shall stand throughout all the generations of the earth.
28 And he ceased to teach him and blessed him. And the two of them lay on a bed, and Jacob slept on the breast of Abraham his father's father, who kissed him seven times, and his affection and his heart rejoiced in him.
29 And he blessed him with all his heart and said, The Most High Elohim, the Elohim of all and Creator of all, who brought me from Ur of Chaldea to give me this land to inherit it forever and to establish a holy seed; Blessed is the Most High Elohim forever.
30 And he blessed Jacob and said, My son in whom I rejoice with all my heart and with all my affection; may your grace and your mercy be always extended to him and to his seed.
31 Do not forsake him, do not reduce him to nothing from now on until the days of eternity, and let your eyes be open to him and to his seed, that you may preserve him and bless him, and that you may sanctify him as a nation for your heritage.
32 And bless him with all your blessings from now until the days of eternity and renew your covenant and your grace with him and with his seed according to all your good pleasure to all the generations of the earth.
Judah was born on the 15th day of the 3rd month.
Torah-Jubilees 28:16
And again Jacob came into her and she conceived and on the 15th day of the 3rd month of the 1st year of the 4th week she bore him a 4th son and he called his name Judah.
Covenant between Jacob and Laban on the 15th day of the 3rd month.
Torah-Jubilees 29:6-8
6 And in the 21st day of the 1st month of the 7th year of the 4th week, Jacob turned [his face] toward Gilead and Laban pursued him and on the 13th day of the 3rd month he met him in the mountain of Gilead and (YHWH) appeared to him in a dream by night, for he did not allow Jacob to be offended.
7 And Laban spoke to Jacob, and on the 15th of those days Jacob made a feast for Laban and for all who came with him, and Jacob swore to Laban that day, and Laban also to Jacob, that no one should go over the mountain of Gilead to the other with an evil intent.
8 And he made there a heap for a testimony, and from that time on that place was called The Pile of Testimony, after that heap.
YHWH spoke to Jacob-Israel the day after the 15th of the 3rd month.
Torah-Jubilees 44:1-7
1 And at the head of the 3rd month Israel journeyed from his home, from Haran, and took the way to the well of the oath and on the 7th of the month he offered a sacrifice to the Elohim of his father Isaac.
2 And Jacob remembered the dream that he had seen in Bethel and he was afraid to go to Egypt, and while he thought of sending word to Joseph to come to him and that he would not go, he stayed there seven days to see if he would not have a vision to know whether he should stay or go.
3 And he kept the Feast of the Harvest of the Firstfruits with the old grain, for in all the land of Canaan there was not a full handful of seed [on the land], for the famine was on all beasts and cattle and birds and also on man.
4 And it came to pass on the sixteenth day, that (YHWH) appeared to him and said, Jacob, Jacob.
5 And he said, I am here. And he said unto him, I am the Elohim of thy fathers, the Elohim of Abraham and Isaac; fear not to go down into Egypt, for I will make thee a great nation, and I will go with thee, and I will bring thee back [again], and thou shalt be buried in this land, and Joseph shall put his hands upon thine eyes. Do not be afraid, go to Egypt!
6 And his sons rose up and his sons' sons and they put their father and their possessions on the wagons.
7 And Israel arose from the well of the oath in the 16th of the 3rd month, and went into the land of Egypt.
After reading all this, we can well affirm that Shavuoth-Pentecost is certainly a Feast of thanks to Elohim for what He gives us with the products of the earth but that it is also a Feast of the Covenant of YHWH towards His people and we understand then perfectly the event which took place quoted in the Book of Acts when Elohim sent His Holy Breath on His Disciples this Day of the Covenant of Shavuoth- Pentecost - the beginning of the wheat after the death and Resurrection and Ascension of our Lord and Savior Yehoshua-Yeshua.
Acts Chapter 2
1 Now when the fiftieth day (Pentecost) had come, they were all with one accord in one place.
2 Then suddenly there came a sound from heaven as of a rushing wind, and it filled the whole house where they were.
3 And there appeared to them separate tongues, as of fire, which rested on each of them.
4 And they were all filled with the Holy Spirit, and they began to speak in foreign languages, as the Spirit made them speak.
5 Now there were in Jerusalem Jews, devout men, from every nation under heaven.
6 And when this noise was made, a great multitude was gathered together, and they were astonished because every man heard them speaking in his own language.
7 And they were all amazed and marveled, saying to one another Are not all these people who are speaking Galileans?
8 How then do we hear them, every one of us, in the language of the land in which we were born?
9 Parthians, Medes, Elamites, and those who dwell in Mesopotamia, Judea, Cappadocia, Pontus, and Asia
10 Phrygia, Pamphylia, Egypt, and the parts of Lybia which are near Cyrene, and the Roman strangers,
11 Jews and proselytes, Cretans and Arabs, we hear them speaking in our languages of the wonders of Elohim.
12 So they were all amazed, and did not know what to think, saying to one another, What does this mean?
13 And others mocked, saying, "They are full of sweet wine.
14 But Peter, standing up with the eleven, lifted up his voice and said to them, "You Jews and all who live in Jerusalem, know this, and give ear to my words:
15 For these are not drunken, as you suppose; for it is the third hour of the day.
16 But this is what was foretold by the prophet Joel:
17 "It shall come to pass in the last days," says Elohim, "that I will pour out my breath upon all flesh; your sons and your daughters shall prophesy; your young men shall see visions, and your old men shall dream dreams.
18 And surely in those days I will pour out my breath upon my servants and upon my handmaids, and they shall prophesy;
19 And I will do wonders in heaven above, and signs on the earth beneath, blood and fire, and a vapor of smoke;
20 The sun shall be turned into darkness, and the moon into blood, before the great and bright day of YHWH comes;
21 And it shall come to pass, that whosoever shall call on the name of YHWH shall be saved.
22 Hear these words, ye men of Israel: Yehoshua the Nazarene, that man who is known of Elohim among you by his mighty acts, and his wonders, and his miracles, which he did through him among you, as ye yourselves know;
23 This Yehoshua, who was delivered up by the will and foreknowledge of Elohim, you took, and bound him to the cross by the hands of the unrighteous, and killed him.
24 But Elohim raised him up, having broken the bonds of death, because it was not possible that he should be held by it.
25 For David said of him, I saw the Lord always before me, because he is at my right hand, that I should not be shaken.
26 Therefore my heart was glad, and my tongue rejoiced, and my flesh also shall rest in hope;
27 Because thou wilt not leave my soul in the grave, neither wilt thou suffer thy Holy One to see corruption.
28 You have made known to me the way of life; you will fill me with joy before your face.
29 Men and brethren, it is safe to say to you concerning the patriarch David, that he died, and was buried, and his grave is with us to this day.
30 But being a prophet, and knowing that Elohim had promised him with an oath that he would bring forth the Mashiach of his seed according to the flesh, to sit on his throne
31 foreseeing this, he said of the resurrection of the Mashiach, that his soul would not be left in the sheol, and his flesh would not see corruption.
32 Elohim has raised up this Yehoshua; we are all witnesses of it.
33 He was exalted to the right hand of Elohim, and having received from the Father the promise of the Holy Breath, He poured out what you now see and hear.
34 For David did not ascend into heaven, but he himself said, "YHWH said to my Lord, 'Sit at my right hand,
35 Until I make your enemies the footstool of your feet.
36 Therefore let all the house of Israel know for certain that Elohim has made this Yehoshua, whom you crucified, Lord and Mashiach.
37 When they heard these things, they were moved in their hearts with compunction, and said to Peter and the other apostles Brothers, what shall we do?
38 And Peter said to them, "Repent, and let each one of you be immersed in the name of Yehoshua Mashiach for the remission of your sins, and you will receive the gift of the Holy Spirit.
39 For the promise was made to you and to your children, and to all who are far off, as many as YHWH our Elohim shall call.
40 And he exhorted them with many other words, saying, "Save yourselves from this perverse race.
41 Those therefore who received his word with a good heart were immersed; and that day about three thousand souls were added to the disciples.
42 Now they continued in the apostles' teaching, in the communion, in the breaking of bread, and in the prayers.
43 And everyone feared, and many signs and wonders were done by the apostles.
44 Now all who believed were in one place, and had all things in common;
45 They sold their possessions and goods, and distributed them to all, according to their need.
46 And they were daily in the temple with one accord, and breaking bread in their houses, they ate their food with joy and simplicity of heart;
47 praising Elohim, and being pleasing to all the people; and YHWH added to the congregation every day those who were saved.
This Day of the Covenant of Shavuoth concerns all the sons of Noah, therefore all humanity, then this Day of the Covenant was with Abraham, Isaac and Jacob and also through Moses at Mount Sinai with the sons of Israel and then through our Lord and Savior Yehoshua-Yeshua-Jesus, this Day became again the Covenant with all those of the nations, sons of Noah called to be grafted into the Assembly of Israel hence the speaking in tongues so that all the peoples could have access to the Salvation Message.
See the Torahic Calendar
http://calendrierdeyhwh.blogspot.com/ncr
The common reading will be :
Torah of the Temple chapter 6
Torah-Jubilees 1:1-4
Torah-Jubilees 6:1-20
Torah-Jubilees 14
Torah-Jubilees 15
Torah-Jubilees 16:12
Torah-Jubilees 22
Torah-Jubilees 28:16
Torah-Jubilees 29:6-8
Torah-Jubilees 44:1-7
Torah-Exodus 22:28
Torah-Leviticus 2:11-16
Torah-Leviticus 23:10-17
Torah-Numbers 18:8-13
Torah-Numbers 28:26
Torah-Deuteronomy 16:16
Torah-Deuteronomy 18:3-5
2 Chronicles 31:5
Ezekiel 44:30
Acts 2
Acts 20:16
1 Corinthians 18:8
May this Holy Day be dedicated to YHWH our Elohim our King and to our Lord and Savior Yehoshua-Jesus Christ our Elohim our King, to Him only all the Glory, the Honors, the Praises, the Thanks and the Worship forever and may His Glorious Reign come and good Shavuoth Pentecost of the wheat for all those who are going to enter into this Holy Rest by the Holy Spirit of YHWH-YEHOSHOUA our Elohim our King Lord and Savior, Amen
_________________
Apocalypse 14:12
"C'est ici la patience des saints, ce sont ici ceux qui gardent
Les Commandements d'Elohim, et La Foi de Yéhoshoua-Jésus."
Mon pseudo Ruth pour ceux qui veulent me nommer
Ruth Administratrice- Admin
- Messages : 8711
Date d'inscription : 22/10/2007
Sujets similaires
» Shavouoth-Pentecôte Prémices du blé 7 Juin 2020
» Shavouoth-Pentecôte Jour de l'Alliance Dimanche 2 Juin 2019
» Shavouoth-Pentecôte du vin Dimanche 23 Juillet 2023
» Comment célébrer Shavouoth-Pentecôte? 7 Juin 2015
» Shavouoth-Pentecôte de l'huile Dimanche 10 Septembre 2023
» Shavouoth-Pentecôte Jour de l'Alliance Dimanche 2 Juin 2019
» Shavouoth-Pentecôte du vin Dimanche 23 Juillet 2023
» Comment célébrer Shavouoth-Pentecôte? 7 Juin 2015
» Shavouoth-Pentecôte de l'huile Dimanche 10 Septembre 2023
Forum Juif et Israelite Nazareen - Suiveurs de YHWH - Torah et Yeshoua :: Foi Nazaréenne Juive et Israélite :: Torah תּוֹרָה et Hen חן
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum