Shavouoth-Pentecôte du vin Dimanche 23 Juillet 2023
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Shavouoth-Pentecôte du vin Dimanche 23 Juillet 2023
Shavouoth-Prémices du vin
Dimanche 23 Juillet 2023
Jour de Repos comme le Shabbat hebdomadaire
du samedi soir à la fin du coucher du soleil
jusqu'au dimanche soir à la fin du coucher du soleil
Dimanche 23 Juillet 2023
Jour de Repos comme le Shabbat hebdomadaire
du samedi soir à la fin du coucher du soleil
jusqu'au dimanche soir à la fin du coucher du soleil
La journée de vendredi, préparer le repas pour deux jours c'est à dire pour le Shabbat qui a lieu du vendredi soir au coucher du soleil jusqu'au samedi soir à la fin du coucher du soleil et pour Shavouoth-Pentecôte du vin qui a lieu du samedi soir à la fin du coucher du soleil jusqu'au dimanche soir à la fin du coucher du soleil car il est aussi interdit de travailler durant le Jour Saint chômé de Shavouoth-Pentecôte du vin tout comme durant le Jour du Saint Shabbat.
Si vous ne connaissez pas la Fête des prémices du vin instaurée par notre Elohim, alors vous ne pourrez pas comprendre ce verset d'Esaïe où Elohim dit :
Esaïe 62:9
Mais ceux qui auront amassé le froment le mangeront et loueront YHWH, et ceux qui auront récolté le vin le boiront dans les parvis de mon sanctuaire.
Car c'est lors de la Fête des prémices du vin que celui-ci est amené par le peuple puis bu par celui-ci dans les parvis du Temple comme Elohim le commande dans le Rouleau du Temple trouvé à Qumran comme vous pourrez le lire plus bas.
Le 3ème Jour du 5ème Mois qui sera cette année le Dimanche 23 Juillet 2023, nous serons le Jour des Prémices du vin, c'est à dire à nouveau Shavouoth-Pentecôte.
Tout d'abord il nous faut rappeler le fonctionnement du décompte de Shavouoth-Pentecote Véritable loin des doctrines des hommes qui ont modifié les Fêtes de YHWH.
Voici donc Shavouoth-Pentecôte comme vous ne l'avez sûrement jamais perçu.
Tout d'abord il nous faut savoir ceci :
Shavouoth-Pentecôte est une Fête centrale qui fut célébrée par les Patriarches bien avant qu'Elohim la réitère au Mont Sinaï.
Shavouoth signifie en Hébreu "Semaines" car à partir du jour du commencement du décompte établit par Elohim, il faut compter 7 semaines pour le Jour de la Fête en question autrement dit 50 jours, le 50ème Jour se disant en Grec Pentecôte.
Savoir aussi que cette Fête est nommée la Fête des prémices c'est à dire des premiers fruits qu'Elohim donne au peuple d'Israël, Son peuple. Ainsi ces premiers fruits doivent être amenés au Temple d'Elohim à Jérusalem et donnés aux sacrificateurs afin de remercier Elohim pour tout ce qu'Il donne en fruits en la terre d'Israël qu'Il nous a donné en héritage.
En exil, nous commémorons donc cette Fête en remerciant Elohim pour tout ce qu'Il nous donne comme fruits de la terre en ne travaillant pas ce jour de Fête comme notre Elohim nous l'a commandé et en L'adorant dans la prière, les chants et la Lecture de Sa Sainte Parole.
Ceci précisé, il faut savoir que la date fixée par les courants religieux majoritaires n'est pas conforme à la Torah et que leur décompte de Shavouoth-Pentecôte n'est pas complet.
Je m'explique, en réalité la Fête de Shavouoth-Pentecôte se répète par cycle de 50 jours jusqu'à la fin du 6ème mois. Et la Torah confirme cela.
Vous allez comprendre.
voici ce qui ressort de la célébration de Shavouoth-Pentecôte telle que l'ont transmis avec précision les Juifs de Qumran en conformité avec la Torah de Moïse.
Le décompte de Shavouoth-Pentecôte commence le jour des prémices de l'orge, le lendemain de la semaine après la semaine de la Fête des Pains sans levain, le lendemain du Shabbat donc un dimanche-premier jour de la semaine, nous comptons donc 50 jours c'est à dire 7 semaines, puis c'est un Repos que nous nommons Shavouoth-Pentecôte qui tombe toujours un 15 du 3ème mois. Ce jour là c'est les prémices du blé et aussi le Jour de l'Alliance.
Jusque là, tout est clair.
Mais ce qui est ignoré, c'est que les Juifs de Qumran continuaient le décompte de 50 jours après ce 15 du 3ème Mois, en effet, ils comptaient encore 50 Jours c'est à dire 7 semaines, et c'était de nouveau Shavouoth-Pentecôte pusique rappelons que Shavouoth signifie "Semaines" et Pentecôte "50ème Jour", mais il s'agissait alors des prémices du vin, puis ils comptaient de nouveau 50 Jours soit 7 semaines, puis c'était de nouveau Shavouoth-Pentecôte et c'était les prémices de l'huile.
Ce qui va de soit quand nous lisons la Torah. Car Elohim a dit de Lui offrir les prémices de tout ce qui pousse, et dans toutes les Écritures nous avons ceci écrit et de manière répétée :
Deutéronome 18:4
Tu lui donneras les prémices de ton grain, de ton vin et de ton huile, et les prémices de la toison de tes brebis;
Mais il est un fait avéré que les premiers raisins ne poussent pas le même mois que les premiers blés tout comme les premiers blés ne poussent pas dans le même mois que les premiers épis d'orge tout comme les prémices des olives ne poussent pas dans le même mois de tous les autres prémices. Je pense que vous devez mieux comprendre à présent :)
La Fête des prémices ou premiers fruits autrement dit la Fête des 7 semaines ou des 50 jours, s'étale en réalité jusqu'à la fin du 6ème Mois.
Ce décompte est confirmé dans le Livre Torahique du Temple retrouvé à Qumran
Torah-Temple chapitre 6
(Prémices de l'orge)
1 Ensuite, ils offriront le bélier, une fois, le jour de l'agitaton de la gerbe (omer).
2 Vous compterez sept shabbats complets à partir du jour où vous apporterez la gerbe (omer) de l'offrande de l'agitation.
3 Vous compterez jusqu'au lendemain du septième shabbat.
4 Vous compterez cinquante jours.
(Prémices du blé)
5 Vous apporterez une nouvelle offrande de grain à YHWH de vos maisons, un pain de fleur de farine, fraîchement cuit avec du levain.
6 Ils sont les prémices à YHWH, pain de blé, douze gâteaux, deux dixièmes de fleur de farine dans chaque gâteau (...) les tribus d'Israël.
7 Ils offriront (...) leur offrande de grain et la libation selon la loi.
8 Les sacrificateurs agiteront (...) l'offrande d'agitation avec le pain des prémices.
9 Ils appartiennent aux sacrificateurs et ils doivent les manger dans la cour intérieure, comme une nouvelle offrande de grain, le pain des prémices.
10 Alors (...) le nouveau pain fraîs de grains mûrs (aviv).
11 En ce jour il y aura une sainte convocation, une règle éternelle pour leurs générations. Ils ne feront aucun travail.
12 C'est la fête des Semaines et la fête des Prémices, un monument éternel.
13 Vous compterez sept semaines du jour où vous apporterez l'offrande du nouveau grain à YHWH, le pain de prémices.
14 Sept semaines complètes s'écouleront jusqu'à ce que vous ayez compté 50 jours au lendemain du septième shabbat.
(Prémices du vin)
15 Vous apporterez le vin nouveau pour une libation, quatre hins de toutes les tribus d'Israël, un tiers de hin pour chaque tribu.
16 Ils offriront ce jour-là avec le vin douze béliers à YHWH; tous les chefs des clans d'Israël (...) les béliers et l'offrande de grain correspondant selon la loi: Deux dixièmes de fleur de farine pétrie à l'huile, un tiers d'un hin d'huile pour le bélier; avec cette libation (...) sept agneaux beliers d'un an et un bouc (...) assemblée (...) leur offrande de grains et libation (sera) selon la loi concernant les jeunes taureaux et le bélier (...) à YHWH .
17 Au quart de la journée, ils offriront (...) les béliers et la libation.
18 Ils offriront (...) quatorze béliers agneaux d'un an (...) l'holocauste.
19 Ils les prépareront (...) et ils brûleront leur graisse sur l'autel, la graisse qui couvre les entrailles et la graisse qui est sur eux, et l'appendice du foie avec les reins, il enlevera et la graisse sur eux, et ce qui est sur les reins et la graisse de la queue près de la colonne vertébrale.
20 Ils brûleront tout sur l'autel, dont l'offrande de grain et la libation correspondante, un sacrifice par le feu, d'odeur apaisante devant YHWH.
21 Ils offriront chaque offrande de grain jointe à une libation en fonction de la loi.
22 Ils prendront une poignée de chaque offrande de grain offerte soit avec de l'encens ou sec, (cet être) sa portion du mémorial, et il la brûlera sur l'autel.
23 Ils mangeront le reste dans la cour intérieure. Les sacrificateurs les mangeront sans levain.
24 Il ne sera pas consommé avec du levain. Il sera mangé le jour avant le coucher du soleil.
25 Ils saleront toutes leurs offrandes. Vous ne permettrez jamais à l'alliance de sel de manquer.
26 Ils offriront à YHWH une offrande des béliers et agneaux, la cuisse droite, la poitrine, les joues, l'estomac et la patte avant aussi loin que l'os de l'épaule, et ils les agiteront comme une offrande d'agitation.
27 Les portions des sacrificateurs seront la cuisse de l'offrande et de la poitrine (...) les pattes avant, les joues et les estomacs (...) comme une règle éternelle, des enfants d'Israël, l'épaule restante de la patte antérieure sera pour les Lévites (...) une règle éternelle pour eux et pour leur postérité (...) les princes des milliers (...) depuis les béliers et les agneaux, un bélier et un agneau bélier (appartiennent) aux sacrificateurs;
28 aux Lévites, un bélier, un agneau; et à chaque tribu, un bélier, un agneau pour toutes les tribus, les douze tribus d'Israël.
29 Ils les mangeront ce jour-là, dans la cour extérieure devant YHWH.
30 (...) Les sacrificateurs boiront là en premier et les Lévites en second (...) les princes des normes les premiers (...) hommes de renom.
31 Après eux tout le peuple, du plus grand au plus petit, commenceront à boire le vin nouveau.
32 Ils ne mangeront pas les raisins verts des vignes, car ce jour-là ils feront expiation pour le "tirosh".
33 Les enfants d'Israël se réjouiront devant YHWH, une règle éternelle pour leurs générations, où qu'ils habitent.
34 Ils se réjouiront de cette journée car ils auront commencé à verser une libation enivrante, le vin nouveau, sur l'autel de YHWH, d'année en année.
35 Vous compterez à partir de ce jour sept semaines, sept fois (sept jours), 49 jours; il y aura sept semaines complètes; jusqu'au lendemain du septième shabbat, vous compterez cinquante jours.
(Prémices de l'huile)
36 Alors vous offrirez l'huile nouvelle, venant des maisons des tribus des fils d'Israël, un demi-hin d'une tribu, nouvelle huile d'olives concassées (...) huile sur l'autel de l'holocauste, prémices devant YHWH.
37 (...) Ils feront expiation avec lui pour toute l'assemblée devant YHWH (...) avec cette huile, un demi-hin (...) selon la loi, un holocauste, un sacrifice par le feu, d'odeur apaisante pour YHWH
38 (...) Avec cette huile ils allumeront les lampes (...) les princes des milliers avec (...) quatorze agneaux d'un an de sexe masculin et l'offrande de grain correspondante et la libation (...) pour les agneaux et les béliers.
Et chaque jour de ces prémices où est offert un sacrifice est un jour chômé comme le dit la Torah ci dessous
Torah-Nombres 28:26 (Septante)
Et le jour des prémices, lorsque vous offrirez à YHWH le nouveau sacrifice des semaines,ce jour sera saint et célèbre pour vous ; vous ne ferez aucune oeuvre servile.
Donc, le jour des prémices de l'orge après la Fête des pains sans levain est un jour chômé, puis 50 jours après, le jour des prémices du blé est aussi un jour chômé, c'est en ce jour qu'Elohim fait Alliance, puis 50 jours après, le jour des prémices du vin est aussi un jour chômé, puis 50 jours après, le jour des prémices de l'huile d'olive est un jour chômé.
Prémices de l'orge - 26 du 1er Mois
Commencement du décompte de 50 jours
Prémices du blé - 50ème Jour - Pentecôte
Alliance avec Abraham
Don du Souffle Saint - Livre des Actes
15 du 3ème Mois, Jour de l'Alliance
Prémices du vin - 50ème Jour - Pentecôte
3 du 5ème Mois
Prémices de l'huile - 50ème Jour - Pentecôte
22 du 6ème Mois
Donc Dimanche 23 Juillet, nous serons le 3 du 5ème Mois et ce sera un Jour de commémoration et de remerciement et d'adoration pour notre Elohim, jour qui doit être chômé.
En ce jour je vous recommande bien sûr la lecture de la Torah avec le reste des Écritures mais aussi la lecture du Livre de Tobit qui célébra la Fête des semaines en exil.
http://sefertobiyahrouleaudetobie.blogspot.com/2013/08/sefer-tobiyah-1.html
Par contre, il s'agit probablement mentionné dans ce texte du 15 du 3ème Mois correspondant aux prémices du blé, jour de l'Alliance, bien que cela ne soit pas précisé.
Et aussi je recommande la lecture de la Sainte Torah du Temple chapitre 6
https://rouleaudutemple.blogspot.com
Que ce Jour Saint soit consacré à YHWH notre Elohim et à notre Seigneur et Sauveur Yehoshou'a et à Lui Seul toute la Gloire les Honneurs les Louanges les Remerciements et l'Adoration pour toujours et que Son Règne Glorieux Vienne, Amen
Hag Shavouoth Sameah-Bonne Fête de Shavouoth à tous ceux qui entreront dans la commémoration de cette Fête d'Elohim afin de Le Louer et L'adorer, Amen
Ruth Israelite
(mon pseudonyme sur internet)
Dernière édition par Ruth Administratrice le Sam 22 Juil - 20:44, édité 4 fois
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Apocalypse 14:12
"C'est ici la patience des saints, ce sont ici ceux qui gardent
Les Commandements d'Elohim, et La Foi de Yéhoshoua-Jésus."
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English version
Shavuoth-First Fruits of Wine
Sunday July 23, 2023
Day of Rest as the weekly Shabbat
from Saturday evening to the end of sunset
until Sunday evening at the end of sunset
Sunday July 23, 2023
Day of Rest as the weekly Shabbat
from Saturday evening to the end of sunset
until Sunday evening at the end of sunset
On Friday, prepare the meal for two days, i.e. for Shabbat which takes place from Friday evening at sunset until Saturday evening at the end of sunset and for Shavuoth-Pentecost of Wine which takes place from Saturday evening at the end of sunset until Sunday evening at the end of sunset, because it is also forbidden to work on the Holy Day of Shavuoth-Pentecost of Wine as well as on the Holy Day of Shabbat.
If you do not know the Feast of the Firstfruits of Wine established by our Elohim, then you will not be able to understand this verse from Isaiah where Elohim says:
Isaiah 62:9
But those who gather the wheat will eat it and praise YHWH, and those who gather the wine will drink it in the courts of my sanctuary.
For it is during the Feast of the Firstfruits that the wine is brought by the people and drunk by them in the courts of the Temple as Elohim commands in the Temple Scroll found at Qumran as you will read below.
On the third day of the fifth month, which this year will be Sunday, July 23, 2023, we will be on the Day of the Firstfruits of the Wine, that is to say again Shavuoth-Pentecost.
First of all it is necessary for us to recall the operation of the counting of Shavuoth-Pentecost True far from the doctrines of the men who modified the Feasts of YHWH.
So here is Shavuoth-Pentecost as you have surely never perceived it.
First of all we need to know this:
Shavuoth-Pentecost is a central Festival that was celebrated by the Patriarchs long before Elohim reiterated it at Mount Sinai.
Shavuoth means in Hebrew "Weeks" because from the day of the beginning of the count established by Elohim, it is necessary to count 7 weeks for the Day of the Feast in question, that is to say 50 days, the 50th Day being said in Greek Pentecost.
Know also that this Feast is called the Feast of the first fruits that Elohim gives to the people of Israel, His people. So these first fruits must be brought to the Temple of Elohim in Jerusalem and given to the priests in order to thank Elohim for all that He gives in fruits in the land of Israel that He gave us as an inheritance.
In exile, we commemorate this Festival by thanking Elohim for all that He gives us as fruits of the earth by not working on this Festival day as our Elohim commanded us and by adoring Him in prayer, songs and the Reading of His Holy Word.
Having said this, it is important to know that the date set by the majority religious currents is not in accordance with the Torah and that their counting of Shavuoth-Pentecost is not complete.
Let me explain, in reality the holiday of Shavuoth-Pentecost is repeated in cycles of 50 days until the end of the sixth month. And the Torah confirms this.
You will understand.
Here is what emerges from the celebration of Shavuoth-Pentecost as accurately transmitted by the Jews of Qumran in accordance with the Torah of Moses.
The counting of Shavuoth-Pentecost begins on the day of the first-fruits of barley, the day after the week of the Feast of Unleavened Bread, the day after Shabbat, therefore on a Sunday, the first day of the week, so we count 50 days, that is to say 7 weeks, and then there is a rest which we call Shavuoth-Pentecost, which always falls on the 15th of the third month. This day is the first fruits of the wheat and also the Day of the Covenant.
So far, everything is clear.
But what is not known is that the Jews of Qumran continued to count 50 days after this 15th of the 3rd month, in fact, they still counted 50 days, i.e. 7 weeks, and it was again Shavuoth-Pentecost, remembering that Shavuoth means "Weeks" and Pentecost "50th Day", but it was then the first fruits of the wine, then they counted again 50 Days, that is 7 weeks, then it was again Shavuoth-Pentecost and it was the first fruits of the oil.
This goes without saying when we read the Torah. For Elohim said to offer Him the first fruits of everything that grows, and in all the Scriptures we have this written and repeated:
Deuteronomy 18:4
You shall give Him the first fruits of your grain, your wine and your oil, and the first fruits of the fleece of your sheep;
But it is a fact that the first grapes do not grow in the same month as the first wheat just as the first wheat does not grow in the same month as the first ears of barley just as the first fruits of olives do not grow in the same month as all the other first fruits. I think you should understand better by now :)
The Feast of the Firstfruits or the Feast of the 7 weeks or the 50 days, actually extends until the end of the 6th month.
This count is confirmed in the Torah Book of the Temple found at Qumran
Torah-Temple chapter 6
(The beginning of the barley)
1 Then they shall offer the ram once on the day of the waving of the sheaf (omer).
2 You shall count seven full Shabbaths from the day that you bring the sheaf (omer) of the wave offering.
3 You shall count until the day after the seventh Shabbath.
4 You shall count fifty days.
(The beginning of the grain)
5 You shall bring a new grain offering to YHWH from your houses, bread of fine flour, freshly baked with leaven.
6 They are the firstfruits to YHWH, bread of wheat, twelve cakes, two tenths of fine flour in each cake (...) the tribes of Israel.
7 They shall offer (...) their grain offering and their drink offering according to the law.
8 The priests shall wave (...) the wave offering with the bread of the firstfruits.
9 They shall belong to the priests, and they shall eat them in the inner court, as a new grain offering, the bread of the firstfruits.
10 Then (...) the new bread fresh from ripe grain (aviv).
11 On that day there will be a holy convocation, an eternal rule for their generations. They shall not do any work.
12 It is the Feast of Weeks and the Feast of Firstfruits, an everlasting monument.
13 You shall count seven weeks from the day that you bring the offering of the new grain to YHWH, the bread of the firstfruits.
14 Seven full weeks shall pass until you have numbered fifty days after the seventh Sabbath.
(The first fruits of wine)
15 You shall bring the new wine for a drink offering, four hins from all the tribes of Israel, a third of a hin for each tribe.
16 They shall offer that day with the wine twelve rams to YHWH; all the heads of the tribes of Israel (...) the rams and the grain offering for them according to the law: two tenths of fine flour mingled with oil, a third part of a hin of oil for the ram; with this drink offering (. ... seven he-lambs a year old and a male goat (...) together (...) their grain offering and drink offering (shall be) according to the law for the young bulls and the ram (...) to YHWH .
17 At the fourth day they shall offer (...) the rams and the drink offering.
18 They shall offer (...) fourteen rams lambs of the first year (...) for a burnt offering.
19 They shall prepare them (...) and they shall burn their fat on the altar, the fat that covers the entrails and the fat that is on them, and the appendix of the liver with the kidneys; he shall take away the fat that is on them, and that which is on the kidneys, and the fat of the tail by the backbone.
20 They shall burn it all on the altar, including the grain offering and the drink offering of it, a sacrifice by fire, of a sweet smell before YHWH.
21 They shall offer every grain offering together with a drink offering according to the law.
22 They shall take a handful of every grain offering offered with incense or dry, (that being) his portion of the memorial, and he shall burn it on the altar.
23 They shall eat the rest in the inner court. The priests shall eat it without leaven.
24 It shall not be eaten with leaven. It shall be eaten in the daytime before sunset.
25 They shall salt all their offerings. You shall never allow the covenant of salt to fail.
26 They shall offer to YHWH an offering of rams and lambs, the right thigh, the breast, the cheeks, the stomach, and the foreleg as far as the shoulder bone, and they shall wave them as a wave offering.
27 The priests' portions shall be the thigh of the offering and the breast (...) the forelegs, the cheeks, and the stomachs (...) as an everlasting ruler, of the children of Israel; the remaining shoulder of the foreleg shall be to the Levites (...) an everlasting ruler to them and to their seed (...) the princes of the thousands (...) from the rams and the lambs, a ram and a ram lamb (shall belong to) the priests;
28 To the Levites a ram and a lamb; and to every tribe a ram and a lamb for all the tribes, the twelve tribes of Israel.
29 They shall eat them that day in the outer court before YHWH.
30 (...) The priests shall drink there first, and the Levites second (...) the princes of the standards first (...) men of renown.
31 After them all the people, from the greatest to the least, shall begin to drink the new wine.
32 They shall not eat the green grapes of the vineyards, for on that day they shall make atonement for the tirosh.
33 The children of Israel shall rejoice before YHWH, an everlasting rule for their generations, wherever they dwell.
34 They shall rejoice in this day, because they have begun to pour out a drunken drink offering, the new wine, on the altar of YHWH year by year.
35 From that day you shall number seven weeks, seven times (seven days), forty-nine days; there shall be seven full weeks; until the day after the seventh Sabbath you shall number fifty days.
(The first fruits of the oil)
36 Then you shall offer the new oil from the houses of the tribes of the children of Israel, half a hin of a tribe, new oil of crushed olives (...) oil on the altar of burnt offering, the first-fruits before YHWH.
37 (...) They shall make atonement with him for all the congregation before YHWH (...) with this oil, half a hin (...) according to the law, a burnt offering, an offering made by fire, of a sweet savor to YHWH
38 (...) With this oil they shall light the lamps (...) the princes of thousands with (...) fourteen male lambs of the first year, and the grain offering thereof, and the drink offering (...) for the lambs and the rams.
And every day of these firstfruits on which a sacrifice is offered is a non-working day as the Torah says below
Torah-Numbers 28:26 (Septuagint)
And on the day of the firstfruits, when you offer to YHWH the new sacrifice of the weeks, that day shall be holy and renowned for you; you shall do no servile work.
So, the day of the first fruits of barley after the Feast of Unleavened Bread is a day of rest, then 50 days later, the day of the first fruits of wheat is also a day of rest, it is in this day that Elohim makes Covenant, then 50 days later, the day of the first fruits of wine is also a day of rest, then 50 days later, the day of the first fruits of the olive oil is a day of rest
Firstfruits of barley - 26th of the 1st month
Beginning of the 50 day countdown
Firstfruits of wheat - 50th Day - Pentecost
Covenant with Abraham
Gift of the Holy Breath - Book of Acts
15th of the 3rd Month, Day of the Covenant
Beginnings of the wine - 50th Day - Pentecost
3 of the 5th Month
First fruits of the oil - 50th Day - Pentecost
22nd of the 6th Month
So Sunday July 23th, we will be the 3rd of the 5th Month and it will be a Day of commemoration and thanksgiving and adoration for our Elohim, a day that must be off.
On this day I recommend of course the reading of the Torah with the rest of the Scriptures but also the reading of the Book of Tobit which celebrated the Feast of the weeks in exile.
http://sefertobiyahrouleaudetobie.blogspot.com/2013/08/sefer-tobiyah-1.html
On the other hand, it is probably mentioned in this text of the 15th of the 3rd month corresponding to the first-fruits of the wheat, day of the Covenant, although this is not specified.
And also I recommend reading the Holy Torah of the Temple chapter 6
https://rouleaudutemple.blogspot.com
May this Holy Day be consecrated to YHWH our Elohim and to our Lord and Savior Yehoshua-Jesus and to Him alone all the Glory, the Honors, the Praises, the Thanks and the Worship forever and may His Glorious Reign come, Amen
Hag Shavuoth Sameah-Good Shavuoth to all who will enter into the commemoration of this Festival of Elohim to Praise and Worship Him, Amen
Ruth Israelite
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