Yom Kippour ce Vendredi 30 Septembre 2022
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Yom Kippour ce Vendredi 30 Septembre 2022
Yom Kippour Jour du Pardon
ce Vendredi 30 Septembre 2022
du jeudi soir au coucher du soleil jusqu'au
vendredi soir à la fin du coucher du soleil
ce Vendredi 30 Septembre 2022
du jeudi soir au coucher du soleil jusqu'au
vendredi soir à la fin du coucher du soleil
Yom Kippour a lieu le 10 du 7ème Mois, du 9 au coucher du soleil jusqu'au 10 à la fin du coucher du soleil, cela tombe toujours un vendredi, du jeudi soir au coucher du soleil jusqu'au vendredi soir à la fin du coucher du soleil puis cela sera le commencement du Shabbat du 7ème Jour.
Donc la préparation du Shabbat du 7ème Jour qui suit Yom Kippour doit se faire le Jeudi car le Jour de Yom Kippour, aucune oeuvre ne doit être faite.
Yom Kippour selon le calendrier d'Elohim tombe toujours un vendredi car les jours de toutes les Fêtes Torahique tombent les mêmes jours de semaine chaque année, pour voir les dates et en savoir plus voir ici :
http://calendrierdeyhwh.blogspot.com/ncr
Tout d'abord expliquons l'origine de Yom Kippour.
En effet, ne vous êtes-vous jamais demandé, pourquoi ce choix spécifique de certains jours par YHWH notre Elohim notre Roi pour ses jours de Fête dans le canon officiel de la Torah ?
Torah-Vayiqra-Lévitique 16:29-31 (Septante)
Voici encore pour vous une loi perpétuelle : Au 7ème Mois, le 10ème jour du mois, vous humilierez vos âmes ; vous ne ferez aucune oeuvre, ni l'indigène, ni le prosélyte (l'immigrant) venu parmi vous. Car, en ce jour-la, on priera pour vous afin de vous purifier de tous vos péchés, devant YHWH, et vous serez purifiés.
Ce repos sera le sabbat du shabbat pour vous, et vous humilierez vos âmes : C'est une loi perpétuelle.
et encore :
Torah-Vayiqra-Lévitique 23:26-32 (Septante)
Et YHWH parla à Moïse, disant :
Le dixième jour du 7ème mois, c'est le jour de l'expiation, qui sera parmi vous saint et solennel, et vous humilierez vos âmes, et vous offrirez un holocauste à YHWH.
Vous ne ferez ce jour-la aucune oeuvre servile, car c'est le jour de l'expiation destiné à effacer vos fautes devant YHWH votre Elohim.
Toute âme qui ne s'humiliera point en elle-même ce jour-là, sera exterminée parmi son peuple.Et toute âme qui, en ce jour-là, fera quelque oeuvre servile, périra parmi son peuple. Vous ne ferez aucune oeuvre ; c'est une loi perpétuelle pour toutes vos générations, dans tous vos séjours.
Ce sera pour vous le shabbat des shabbats, et vous humilierez vos âmes ; le neuvième jour, d'un soir à l'autre, vous célèbrerez ce sabbat.
Pourquoi YHWH notre Elohim notre Roi choisit-Il le 10 du 7ème mois pour ce jour du Grand Pardon?
Est-ce un jour choisit ainsi au hasard?
Vous n'aurez aucune réponse de cela dans les Saints Livres du canon officiel de la Sainte Torah, mais cette réponse se trouve dans le Saint Livre Torahique des Jubilés, Livre qui fait aussi partie de la Sainte Torah (Instruction) qui nous permet d'avoir des explications sur ces Jours Saints établis par Elohim.
Lisons donc ce que nous enseigne le Saint Livre des Jubilés sur ce sujet, nous lisons après que les frères de Joseph le vendirent aux étrangers comme cela est aussi mentionné dans les autres Livres de la Sainte Torah mais avec des détails que nous n'avons pas dans les autres Livres de la Sainte Torah :
Torah-Yobelim-Jubilés 34:8-18
8 Et dans la 7e année de cette semaine, il envoya Joseph de sa maison à la terre de Shechem pour s’enquérir du bien-être de ses frères, et il les trouva dans la terre de Dothan.
9 Et ils le traitèrent traitreusement et formèrent un complot contre lui pour le tuer, mais changeant d’avis ils le vendirent aux marchands Ismaélites qui l’emmenèrent en Égypte et le vendirent à Potiphar, eunuque de pharaon, chef des cuisiniers, sacrificateur de la ville de Elew.
10 Et les fils de Jacob tuèrent un petit (du bétail) et trempèrent la veste de Joseph dans le sang et [l’]envoyèrent à Jacob leur père au 10e jour du 7e mois.
11 Et il pleura toute cette nuit, car ils lui avaient annoncé dans la nuit et il devint fiévreux tant il pleurait pour son mort et il dit : Une mauvaise bête a dévoré Joseph et tous les membres de cette maison [pleurèrent avec lui ce jour et ils] étaient affligés et épleurés avec lui tout ce jour.
12 Et ses fils et sa fille se levèrent pour le réconforter mais il refusa d’être réconforté pour son fils.
13 Et en ce jour Bilhah entendit que Joseph était mort et elle mourut en le pleurant et elle vivait dans Qafratel, et Dinah sa fille mourut aussi après que Joseph ait péri.
14 Et il arriva 3 deuils sur Israël en 1 mois.
15 Et ils enterrèrent Bilhah près de la tombe de Rachel et sa fille aussi, ils les enterrèrent là.
16 Et ils s’endeuillèrent 1 année pour Joseph et ne cessèrent pas, car il dit : Laissez-moi aller dans la terre pleurer mon fils.
17 Pour cette raison il est ordonné aux enfants d’Israël qu’ils doivent s’affliger en ce jour des nouvelles de Joseph qui ont fait pleurer son père Jacob et qu’ils doivent faire expiation pour eux, une fois par année, avec une jeune chèvre, le 10e du 7e mois pour leurs péchés, car ils avaient affectés l’affection de leur père concernant Joseph son fils.
18 Et ce jour a été ordonné pour qu’ils soient affligés pour leur péchés et pour toutes leurs transgressions et pour toutes leurs erreurs afin qu’ils puissent se nettoyer eux-mêmes en ce jour, une fois par année.
qui est azazel ?
Dans la Sainte Torah nous avons des versets concernant le jour de Yom Kippour où YHWH notre Elohim dit ceci :
Torah-Lévitique 16:5-10 (Massorétique)
De la part de la communauté des enfants d'Israël, il prendra deux boucs pour l'expiation et un bélier comme holocauste. Et Aaron amènera le taureau expiatoire qui lui est destiné, afin d'obtenir grâce pour lui-même et pour sa maison. Et il prendra les deux boucs et les présentera devant YHWH, à l'entrée de la Tente d'assignation.
Aaron tirera au sort pour les deux boucs: un lot sera pour YHWH, un lot pour azazel.
Aaron devra offrir le bouc que le sort aura désigné pour YHWH, et le traiter comme expiatoire;
et le bouc que le sort aura désigné pour azazel devra être placé, vivant, devant YHWH, pour servir à la propitiation, pour être envoyé à azazel dans le désert
Bien des spéculations ont été lancés sur ce qu'azazel signifiait et sur ce Commandement d'Elohim sur ce sujet, en réalité on ne peut vraiment comprendre que si nous considérons le Livre d'Hénok comme les Israélites le faisaient pour savoir de qui YHWH notre Elohim parle ici.
Lisons donc le Livre d'Hénok dans lequel azazel est décrit comme un ange déchu :
Hénok 8:1-2
1. Et azazel apprit aux hommes à fabriquer les épées et les glaives, le bouclier et la cuirasse de la poitrine, et il leur montra les métaux, et l’art de les travailler, et les bracelets, et les parures, et l’art de peindre le tour des yeux à l’antimoine et d’embellir les paupières, et les pierres les plus belles et les plus précieuses et toutes les teintures de couleur, et la révolution du monde. 2. L’impiété fut grande et générale ; ils forniquèrent, et ils errèrent, et toutes leurs voies furent corrompues.
et nous lisons plus bas à son sujet quand les anges parlent à Elohim sur les mauvais anges:
Hénok 9:4-14
4. Et ils (les saints du ciel) dirent au Seigneur des rois : Tu es le Seigneur des seigneurs, l'Elohim des elohim et le Roi des rois, et le trône de ta gloire demeure à travers toutes les générations du monde, et ton Nom est saint < et béni > , et glorieux pour toute l’éternité ét béni à travers tous les âges. 5. C’est Toi qui as tout fait , et en Toi réside le pouvoir sur toutes choses ; tout est découvert et à nu devant toi ; Toi, Tu vois tout, et il n’est rien qui puisse se dérober à Toi. 6. Tu as vu ce qu’a fait azazel, comment il a enseigné toute injustice sur la terre, et dévoilé les secrets éternels qui s’accomplissent dans les cieux ; 7. < et > de quelle manière Semyaza, auquel tu avais donné le pouvoir de dominer sur ses compagnons, a instruit les hommes. 8. Et ils s’en sont allés vers les filles des hommes, sur la terre, et ils ont couché avec elles et ils se sont souillés avec ces femmes, et ils leur ont découvert tout péché. 9, Or ces femmes ont mis au monde des géants par qui la terre entière a été remplie de sang et d’injustice.
et voici plus bas ce qu'Elohim ordonne concernant azazel :
Hénok 10:4-8
4 (YHWH) dit encore à Raphaël : Enchaîne azazel, pieds et mains, et jette-le dans les ténèbres ; et ouvre le désert qui est en Dudaêl, et jette-le là. 5. Jette sur lui des pierres raboteuses et tranchantes, couvre-le de ténèbres, et qu’il y reste éternellement ; couvre aussi sa face pour qu’il ne voie pas la lumière. 6 Et au grand jour du jugement, qu’il soit jeté dans le brasier. 7. Puis guéris la terre que les anges ont corrompue ; et annonce la guérison de la terre, afin qu’ils guérissent (leur) plaie et que tous les enfants des hommes ne soient pas perdus par tout le mystère que les veilleurs ont appris et enseigné à leurs enfants. 8. Toute la terre a été corrompue par la science de l’œuvre d’azazel ; impute-lui donc tout péché.
Nous voyons ici qu'azazel a donc été enchaîné dans le désert de Dudael, les Saints Apôtres aussi mentionnent ce récit :
2 Pierre 2:4
Car si Elohim n'a pas épargné les anges qui avaient péché, mais si, les ayant précipités dans l'abîme, liés avec des chaînes d'obscurité, il les a livrés pour y être gardés en vue du jugement
C'est donc azazel qui est reconnu coupable de tous les crimes d'où le fait qu'à Yom Kippour un bouc soit envoyé dans le désert pour azazel.
Lévitique 16:10 (Massorétique)
et le bouc que le sort aura désigné pour azazel devra être placé, vivant, devant YHWH, pour servir à la propitiation, pour être envoyé à azazel dans le désert.
YHWH notre Elohim par ce commandement rappelle aussi la faute d'azazel.
Le premier bouc sacrifié représente l'expiation faites par le sang de notre Seigneur et Sauveur Yéhoshoua qui nous sauve de nos péchés et le second bouc envoyé au désert rappelle aussi la faute des anges déchus qui a atteint les hommes aux origines.
Par là, je pense que YHWH notre Elohim veut montrer la différence entre Lui et azazel, Il se met en complète opposition montrant ainsi que Lui par le sacrifice expiatoire du premier bouc amène l'expiation des péchés du peuple, Il sauve le peuple de ses péchés tandis que le bouc envoyé à azazel dans le désert rappelle qu'azazel ne sauve personne par sa rebellion, car le bouc erre dans le désert, son sang n'est pas versé, l'expiation n'est pas faites pour le peuple, ce bouc se perd dans le désert comme azazel est enfermé dans le désert.
Il est évident ici que les Israélites savaient qui était celui nommé azazel, YHWH notre Elohim s'adresse ici à des gens qui ont la connaissance transmise par le Saint Livre d'Hénok. Ce Livre qui fut transmis par Noah de générations en générations.
Pourquoi jeûner pour Yom Kippour?
Torah-Vayiqra-Lévitique 16:29
וְהָיְתָה לָכֶם, לְחֻקַּת עוֹלָם: בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ תְּעַנּוּ אֶת-נַפְשֹׁתֵיכֶם, וְכָל-מְלָאכָה לֹא תַעֲשׂוּ--הָאֶזְרָח, וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם
Et ceci sera pour vous une loi perpétuelle: au septième mois, le dixième jour du mois, vous תְּעַנּוּ teanou mortifierez vos âmes et ne ferez aucun ouvrage, soit l'indigène, soit l'étranger séjournant parmi vous.
en Hébreu «affliger ou mortifier תְּעַנּוּ teanou ou עִנִּי inui l'âme» signifie "jeûner" qui en Hébreu se dit צומ tsom
Voici dans l'Evangile de Matthieu du Shem Tov la preuve qu'affliger ou mortifier תְּעַנּוּ teanou en Hébreu est bien relié au jeûne צומ tsom
Matthieu 6:17-18
ואתם בצומכם רחצו ראשיכם
17 Et vous, בצומכם betsomekem quand vous jeûnez, lavez votre tête;
שלא תראו מתענים לבני אדם אלא אביך שהוא בסתר ואביך שהוא בסתר ישלם לך
18 Ne montrez pas que vous vous affligez מתענים miteanim aux fils d'Adam, mais seulement à votre Père qui est dans le secret et votre Père qui est dans le secret vous paiera.
L'expression hébraïque «Inui Nefesh" traduit par "affliger l'âme ", apparaît également dans un certain nombre de passages de la Bible, à partir duquel il est clair que cette expression signifie le jeûne:
Psaume 35:13
Mais moi, quand ils étaient malades, je me couvrais d'un sac, j'affligeais mon âme par le jeûne, et ma prière revenait sur mon sein.
Psaume 69:10
Et j'ai pleuré en jeûnant : mais cela m'a été tourné en opprobre.
Esaïe 58:3
Pourquoi avons-nous jeûné, sans que tu y prisses garde, et affligé nos âmes, sans que tu le connusses? Voici, dans votre jour de jeûne, vous faites votre volonté et vous traitez durement tous vos mercenaires.
Esaïe 58:5-6
Est-ce là le jeûne auquel je prends plaisir, un jour où l'homme afflige son âme? Est-ce de courber sa tête comme un jonc, de se coucher sur le sac et la cendre? Appelleras-tu cela un jeûne, un jour agréable à YHWH?
N'est-ce pas plutôt ici le jeûne auquel je prends plaisir, qu'on dénoue les liens de la méchanceté, qu'on délie les courroies du joug, qu'on renvoie libres les opprimés, et que tout joug soit brisé?
Comment jeûner pour s'humilier devant Elohim?
Dans la Bible lorsqu'il est question d'un jeûne sans manger il est toujours question d'un jeûne sec c'est à dire sans boire, ce jeûne sec est en principe d'1 Jour et d'1 nuit ou de 3 Jours et 3 nuits, cas exceptionnel pour notre Seigneur et Sauveur YaHoshoua et EliYaHo et Moshé qui jeûnèrent à sec 40 jours et 40 nuits.
Autrement les autres jours de jeûne de plus d'1 Jour et de 3 jours cités pour une longue période de temps dans les Saintes Ecritures ne sont pas des jeûnes sans manger ni sans boire mais sont des privations de certains aliments c'est à dire sans viande et mets délicats et sans vin comme nous le voyons dans le Livre de Daniel et les Livres des Patriarches et le Livre d'Apocalypse d'Esdras.
Mais le jeûne de Jour de Yom Kippour est un jeûne sans boire ni manger.
Le principe de "jeûner", est l'affliction de l'âme, c'est pourquoi quand on est en santé normale il nous faut jeûner toute cette Sainte Journée, mais je dis bien "quand on est santé normale" car le jeûne n'a pas vocation à rendre malade donc pour les cas de diabète et d'hypoglycémie ou de problèmes rénaux ou des problèmes importants de vessie, agir avec sagesse et si ces personnes se sentent mal après avoir commencer de jeûner à sec pour Yom Kippour, elles sont autorisées à manger et à boire ou soit l'un soit l'autre mais qu'elles consacrent ce Jour dans la prière et la repentance tout en ne faisant aucun travail ce Jour Saint.
Ceci précisé, si une personne n'a pas ce genre de problème de santé important, il lui faut jeûner à sec ce Jour Saint car je parle ici de problèmes de santé et non juste d'avoir faim ou soif durant le jeûne ou même d'être fatigué par le jeûne, ce qui est normal et ce qui n'est pas une raison pour rompre son jeûne, l'esprit doit prendre le dessus sur la chair.
Concernant les jeunes enfants en âge de comprendre ce qui est Yom Kippour et qui n'ont pas de problèmes de santé, ils doivent jeûner aussi ce jour-là. Les bébés n'entrent pas dans ce cas de figure car trop jeunes donc la mère peut les allaiter ce Jour Saint. Concernant les femmes qui allaitent si elles n'ont pas de problèmes de santé spécifiques comme mentionnés au dessus elles peuvent aussi jeûner et concernant les femmes enceintes, si la mère n'a pas de problème de santé particulier elle peut aussi jeûner, c'est au cas par cas, placer cela dans la prière devant Elohim, Amen
YHWH notre Elohim notre Roi va regarder à l'humiliation de notre coeur...
Quelques conseils avant le jeûne
Il est nécessaire de bien s'alimenter et de bien s'hydrater la veille.
Avant le coucher du soleil faire un bon repas et bien boire mais inutile de trop manger ou de trop boire non plus la veille car cela ne change rien pour le jeûne.
Eviter de consommer trop sucré juste avant le coucher du soleil car le sucre donne soif.
Il s'agit d'un jour d'humiliation, donc ce jour est consacré à la prière et à la repentance et ne pas travailler en ce Jour Saint comme lors du Shabbat hebdomadaire.
Je recommande cette lecture commune pour Yom Kippour :
Torah du Lévitique 16:29-31
Torah du Lévitique 23:26-32
Torah des Jubilés 34:8-18
http://sefertorahyobelim.blogspot.com/2013/07/yobelim-34.html
Torah du Lévitique 23:26-32
Torah des Jubilés 34:8-18
http://sefertorahyobelim.blogspot.com/2013/07/yobelim-34.html
Humilions et affligeons nos âmes devant YHWH notre Elohim en ce Saint Jour avec la Grâce du sang de notre Seigneur et Sauveur Yéhoshoua qui nous couvre et nous purifie de tous nos péchés. Gloire à YHWH notre Elohim et à notre Seigneur et Sauveur Yéhoshoua pour toujours. Amen.
Que toute la Gloire les Honneurs les Remerciements les Louanges et l'Adoration reviennent seulement à YHWH notre Elohim notre Roi et à notre Seigneur et Sauveur Yéhoshoua notre Elohim notre Roi pour toujours et que Son Règne Glorieux Vienne et que nous demeurions toujours dans toutes Ses Voies et dans la Sanctification et dans Sa Paix et Sa Securité et que Son Règne Glorieux Vienne, Amen
Dernière édition par Ruth Administratrice le Mer 28 Sep - 11:00, édité 4 fois
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Apocalypse 14:12
"C'est ici la patience des saints, ce sont ici ceux qui gardent
Les Commandements d'Elohim, et La Foi de Yéhoshoua-Jésus."
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Yom Kippur this Friday September 30 2022
Yom Kippur Day of Atonement
this Friday, September 30, 2022
from Thursday evening at sunset until
Friday night at the end of sunset
this Friday, September 30, 2022
from Thursday evening at sunset until
Friday night at the end of sunset
Yom Kippur takes place on the 10th of the 7th month, from the 9th at sunset until the 10th at the end of sunset, which always falls on a Friday, from Thursday evening at sunset until Friday evening at the end of sunset and then it will be the beginning of the 7th day Shabbat.
So the preparation for the 7th day Shabbat following Yom Kippur must be done on Thursday because on Yom Kippur no work should be done.
Yom Kippur according to the calendar of Elohim always falls on a Friday because the days of all the Torahic Holidays fall on the same weekdays every year, to see the dates and to know more see here :
http://calendrierdeyhwh.blogspot.com/ncr
First of all let's explain the origin of Yom Kippur.
Indeed, have you ever wondered why YHWH our Elohim our King chose certain days for his holidays in the official Torah canon?
Torah-Vayiqra-Leviticus 16:29-31 (Septuagint)
And this is a perpetual law for you: In the seventh month, on the tenth day of the month, you shall afflict your souls; you shall not do any work, neither the native nor the proselyte (immigrant) who has come among you. For on this day they shall pray for you to cleanse you from all your sins before YHWH, and you shall be cleansed.
This rest shall be the Sabbath of the Sabbath for you, and you shall humble your souls: It is an everlasting law.
and again:
Torah-Vayiqra-Leviticus 23:26-32 (Septuagint)
And YHWH spoke to Moses, saying:
On the tenth day of the seventh month is the day of atonement, which shall be holy and solemn among you, and you shall afflict your souls, and offer a burnt offering to YHWH.
You shall not do any servile work on that day, for it is the day of atonement to blot out your iniquities before YHWH your Elohim.
Every soul that does not humble himself in that day shall be cut off from among his people; and every soul that does any servile work in that day shall perish among his people. You shall not do any work; it is a perpetual law for all your generations, in all your sojournings.
It shall be to you the Sabbath of Sabbaths, and you shall afflict your souls; on the ninth day from evening to evening you shall keep this Sabbath.
Why does YHWH our Elohim our King choose the 10th of the 7th month for this Day of Atonement?
Is it a day chosen randomly?
You will not find the answer to this question in the Holy Books of the official canon of the Holy Torah, but the answer can be found in the Holy Torah Book of Jubilees, which is also part of the Holy Torah (Instruction) that allows us to have explanations about these Holy Days established by Elohim.
So let's read what the Holy Book of Jubilees teaches us about this subject, we read afterwards that Joseph's brothers sold him to foreigners as it is also mentioned in the other Books of the Holy Torah but with details that we don't have in the other Books of the Holy Torah:
Torah-Yobelim-Jubilees 34:8-18
8 And in the seventh year of that week he sent Joseph from his house to the land of Shechem to inquire after his brothers, and he found them in the land of Dothan.
9 And they treated him treacherously and made a plot against him to kill him, but changing their minds they sold him to the Ishmaelite merchants, who took him to Egypt and sold him to Potiphar, Pharaoh's eunuch, chief cook, priest of the city of Elew.
10 And the sons of Jacob killed a young man and dipped Joseph's coat in the blood, and sent him to Jacob their father on the tenth day of the seventh month.
11 And he wept all that night, for they had told him in the night, and he became feverish, so much so that he wept for his dead man, and he said, An evil beast hath devoured Joseph, and all the members of this house [wept with him that day, and they] were grieved and wept with him all that day.
12 And his sons and his daughter rose up to comfort him, but he refused to be comforted for his son.
13 And on that day Bilhah heard that Joseph was dead, and she died weeping for him, and she lived in Qafratel, and Dinah his daughter also died after Joseph had died.
14 And there came three mournings on Israel in one month.
15 And they buried Bilhah by the grave of Rachel and her daughter also, they buried them there.
16 And they mourned 1 year for Joseph, and did not cease, for he said, Let me go into the earth to mourn for my son.
17 For this reason it is commanded to the children of Israel that they should mourn on this day for the news of Joseph, which made his father Jacob weep, and that they should make atonement for them once a year with a young goat on the tenth day of the seventh month for their sins, because they had affected the affection of their father concerning Joseph his son.
18 And this day was ordained for them to be afflicted for their sins and for all their transgressions and for all their errors, that they might cleanse themselves on this day once a year.
who is azazel?
In the Holy Torah we have verses concerning the day of Yom Kippur where YHWH our Elohim says this:
Torah-Leviticus 16:5-10 (Massoretic)
From the community of the children of Israel he shall take two goats for atonement and a ram for a burnt offering. And Aaron shall bring the bullock of atonement for himself, that he may obtain mercy for himself and for his house. And he shall take the two goats and present them before YHWH at the door of the tent of meeting.
Aaron shall cast lots for the two goats: one lot shall be for YHWH, one lot for azazel.
And Aaron shall offer the goat which the lot shall have chosen for YHWH, and shall make atonement for it;
and the goat which the lot shall have chosen for azazel shall be set alive before YHWH to be used for propitiation, to be sent to azazel in the wilderness
Many speculations have been launched on what azazel meant and on this Commandment of Elohim on this subject, in reality one can only really understand if we consider the Book of Enoch as the Israelites did in order to know of whom YHWH our Elohim speaks here.
So let us read the Book of Enoch in which azazel is described as a fallen angel:
Enoch 8:1-2
1. And Azazel taught men to make swords and swords, the shield and breastplate, and he showed them the metals, and the art of working them, and the bracelets, and the ornaments, and the art of painting the turn of the eyes with antimony, and of beautifying the eyelids, and the most beautiful and precious stones, and all the dyes of color, and the revolution of the world. 2 The ungodliness was great and general; they fornicated and wandered, and all their ways were corrupted.
and we read about it below when the angels speak to Elohim about the evil angels:
Enoch 9:4-14
4. And they (the saints of heaven) said unto the Lord of kings, Thou art the Lord of lords, the Elohim of elohim, and the King of kings, and the throne of Thy glory abideth throughout all generations of the world, and Thy Name is holy < and blessed > , and glorious for all eternity et blessed through all ages. 5. thou hast made all things, and in thee dwells the power over all things; all things are uncovered and naked before thee; thou seest all things, and there is nothing that can be hid from thee. 6. Thou hast seen what azazel hath done, how he hath taught all unrighteousness on earth, and hath revealed the everlasting secrets which are accomplished in the heavens; 7. < and > how Semyaza, to whom Thou hadst given power over his fellows, hath instructed men. 8. And they went to the daughters of men upon the earth, and lay with them, and defiled themselves with these women, and discovered all sin to them; 9, Now these women gave birth to giants, by whom the whole earth was filled with blood and iniquity.
And here is what Elohim commands concerning azazel :
Enoch 10:4-8
4 (YHWH) said again to Raphael, Bind Azazel, hand and foot, and cast him into darkness; and open the wilderness that is in Judah, and cast him there. 5. Throw upon him sharp, planar stones, and cover him with darkness, and let him remain there forever; also cover his face, that he may not see the light 6. And on the great day of judgment let him be thrown into the furnace. 7. Then heal the earth which the angels have corrupted; and proclaim the healing of the earth, that they may heal (their) wound, and that all the children of men may not be lost by all the mystery which the watchers have learned and taught their children. 8. The whole earth has been corrupted by the knowledge of the work of azazel; therefore impute to him every sin.
We see here that azazel was thus chained in the wilderness of Dudael, the Holy Apostles also mention this account:
2 Peter 2:4
For if Elohim spared not the angels that sinned, but cast them into the bottomless pit, bound with chains of darkness, and delivered them there to be kept for judgment
It is thus azazel who is found guilty of all the crimes, hence the fact that on Yom Kippur a goat is sent into the desert for azazel.
Leviticus 16:10 (Massoretic)
and the goat which the lot will have chosen for azazel must be placed, alive, before YHWH, to serve for propitiation, to be sent to azazel in the desert.
YHWH our Elohim by this commandment also reminds us of the fault of azazel.
The first goat sacrificed represents the atonement made by the blood of our Lord and Savior Yehoshua who saves us from our sins and the second goat sent to the wilderness also recalls the fault of the fallen angels which reached men in the beginning.
By this, I think that YHWH our Elohim wants to show the difference between Him and azazel, He puts Himself in complete opposition thus showing that He by the expiatory sacrifice of the first goat brings the expiation of the sins of the people, He saves the people from their sins while the goat sent to Azazel in the desert reminds us that Azazel saves no one by his rebellion, for the goat wanders in the desert, his blood is not shed, the atonement is not made for the people, this goat is lost in the desert as Azazel is locked up in the desert
It is obvious here that the Israelites knew who was the one called azazel, YHWH our Elohim addresses here to people who have the knowledge transmitted by the Holy Book of Enoch. This Book was transmitted by Noah from generation to generation.
Why fast for Yom Kippur?
Torah-Vayiqra-Leviticus 16:29
וְהָיְתָה לָכֶם, לְחֻקַּת עוֹלָם: בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ תְּעַנּוּ אֶת-נַפְשֹׁתֵיכֶם, וְכָל-מְלָאכָה לֹא תַעֲשׂוּ--הָאֶזְרָח, וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם
And this shall be a perpetual statute for you: in the seventh month, on the tenth day of the month, you shall תְּעַנּוּ teanou mortify your souls and do no work, either the native or the stranger sojourning among you.
in Hebrew "afflict or mortify תְּעַנּוּ teanou or עִנִּי inui the soul" means "fast" which in Hebrew is said צומ tsom
Here in the Gospel of Matthew from the Shem Tov is the proof that afflicting or mortifying תְּעַנּוּ teanou in Hebrew is indeed related to fasting צומ tsom
Matthew 6:17-18
ואתם בצומכם רחצו ראשיכם
17 And you, בצומכם betsomekem when you fast, wash your head;
שלא תראו מתענים לבני אדם אלא אביך שהוא בסתר ואביך בסתר ישלם לך
18 Do not show that you grieve מתענים miteanim to the sons of Adam, but only to your Father who is in secret and your Father who is in secret will pay you.
The Hebrew expression "Inui Nefesh" translated as "afflict the soul", also appears in a number of passages in the Bible, from which it is clear that this expression means fasting:
Psalm 35:13
But as for me, when they were sick, I covered myself with sackcloth and afflicted my soul with fasting, and my prayer returned to my bosom.
Psalm 69:10
And I wept in fasting: but it was turned to my reproach.
Isaiah 58:3
Why have we fasted, and thou hast not regarded it, and afflicted our souls, and thou hast not known it? Behold, in your day of fasting you do your own will, and treat all your hired servants harshly.
Isaiah 58:5-6
Is this the fast that I delight in, a day when a man grieves his soul? Is it to bow one's head like a rush, to lie down in sackcloth and ashes? Will you call this a fast, a day pleasing to YHWH?
Is it not rather the fast that I delight in, that the bonds of wickedness be loosened, that the yoke be loosened, that the oppressed be set free, and that every yoke be broken?
How can we fast to humble ourselves before Elohim?
In the Bible when it is question of a fast without eating it is always question of a dry fast, that is to say without drinking, this dry fast is in principle of 1 Day and 1 night or of 3 Days and 3 nights, exceptional case for our Lord and Savior YaHoshua and EliYaHo and Moshe who fasted dry 40 days and 40 nights
Otherwise the other fasting days of more than 1 Day and 3 days mentioned for a long period of time in the Holy Scriptures are not fasts without eating or drinking but are deprivations of certain foods i.e. without meat and delicacies and without wine as we see in the Book of Daniel and the Books of the Patriarchs and the Book of Revelation of Esdras
But the fast of Yom Kippur is a fast without food and drink.
The principle of "fasting", is the affliction of the soul, that's why when we are in normal health we have to fast all this Holy Day, but I say "when we are in normal health" because fasting is not meant to make you sick, so for cases of diabetes and hypoglycemia or kidney problems or important bladder problems, act wisely and if these people feel bad after starting to fast dry for Yom Kippur, they are allowed to eat and drink or either one or the other but they should dedicate this Day in prayer and repentance while not doing any work on this Holy Day.
This being said, if a person does not have this kind of important health problem, he should fast dry on this Holy Day because I am talking about health problems and not just being hungry or thirsty during the fast or even being tired from fasting, which is normal and is not a reason to break his fast, the spirit should take over the flesh.
Young children who are old enough to understand what Yom Kippur is and who do not have health problems must also fast on this day. Babies do not fall into this category because they are too young, so the mother may breastfeed them on this Holy Day. Concerning the women who breastfeed if they do not have specific health problems as mentioned above they can also fast and concerning the pregnant women, if the mother does not have a particular health problem she can also fast, it is case by case, place it in the prayer before Elohim, Amen
YHWH our Elohim our King will look at the humiliation of our heart...
Some advice before the fast
It is necessary to eat well and to hydrate well the day before.
Before sunset, eat a good meal and drink well, but it is not necessary to eat or drink too much the day before because it does not change anything for the fast.
Avoid eating too much sugar just before sunset because sugar makes you thirsty.
It is a day of humiliation, so this day is dedicated to prayer and repentance and do not work like during a weekly Shabbat.
I recommend this common reading for Yom Kippur:
Torah of Leviticus 16:29-31
Torah of Leviticus 23:26-32
Torah of Jubilees 34:8-18
http://sefertorahyobelim.blogspot.com/2013/07/yobelim-34.html
Let us humble and afflict our souls before YHWH our Elohim on this Holy Day with the Grace of the blood of our Lord and Savior Yehoshua which covers us and cleanses us from all our sins. Glory to YHWH our Elohim and to our Lord and Savior Yehoshua forever. Amen.
May all the Glory the Honors the Thanks the Praises and the Worship only to YHWH our Elohim our King and to our Lord and Savior Yehoshua our Elohim our King forever and may His Glorious Reign come and may we always abide in all His Ways and in Sanctification and in His Peace and Security and may His Glorious Reign come, Amen
_________________
Apocalypse 14:12
"C'est ici la patience des saints, ce sont ici ceux qui gardent
Les Commandements d'Elohim, et La Foi de Yéhoshoua-Jésus."
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